Partner serwisu

Chilijskie linie SKY otrzymały swój pierwszy samolot A321neo

Redakcja/inf. pras. 28.07.2021

Chilijskie linie SKY otrzymały swój pierwszy samolot A321neo
Fot. Airbus Media
Tani przewoźnik SKY odebrał pierwszego A321neo, wydzierżawionego za pośrednictwem Air Lease Corporation. Niskokosztowiec z Ameryki Południowej stał się tym samym pierwszym w Chile, eksploatującym odrzutowce Airbusa tej wersji.
Samoloty A321neo, przeznaczone dla linii lotniczych SKY, są napędzane silnikami CFM Leap-1A i mogą zabrać na pokład do 238 pasażerów w układzie dwuklasowym. Tani przewoźnik z Chile jest pierwszym w Ameryce Południowej korzystającym z odrzutowca z kabiną posiadającą tak dużą liczbę miejsc dla podróżnych.

Airbusy A321neo cechuje 95-procentowa tożsamość z rodziną samolotów A320, co w przypadku floty SKY – składającej się już z dziewiętnastu maszyn A320neo – pozwala na bezproblemowe wdrożenie. Nowy odrzutowiec jest wyposażony w silniki i sharklety nowej generacji, których połączenie gwarantuje ponad 20 proc. redukcję zużycia paliwa i emisji CO2, a także 50 proc. redukcję hałasu. Ponadto w odniesieniu do A321neo obowiązują wspólne z innymi członkami rodziny Airbusa A320 uprawnienia do pilotowania (na typ), co pozwala pilotom A320 na latanie nowymi samolotami bez dodatkowego szkolenia.

SKY jest klientem Airbusa od 2010 roku. Od 2013 roku firma użytkuje wyłącznie odrzutowce producenta z Europy Zachodniej. Wdrożenie A321neo pozwoli liniom lotniczym na rozwój oferty połączeń w Ameryce Łacińskiej.

Airbus sprzedał klientom w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach ponad 1100 samolotów i ma im jeszcze do dostarczenia prawie 430 maszyn. Obecnie w całym regionie lata ponad 660 odrzutowców producenta z Europy Zachodniej, co stanowi około 60 proc. udział w eksploatowanej tam flocie. Od 1994 roku Airbus zdobył w tym regionie blisko 70 proc. zamówień netto.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony