Partner serwisu

Cape Air chcą kupić 75 elektrycznych Eviation Alice

Avgeek 20.04.2022

arrow
arrow
Cape Air chcą kupić 75 elektrycznych Eviation Alice
Fot. Cape Air
Cape Air chcą kupić 75 elektrycznych Eviation Alice
Cape Air chcą kupić 75 elektrycznych Eviation Alice
Cape Air chcą kupić 75 elektrycznych Eviation Alice
Cape Air chcą kupić 75 elektrycznych Eviation Alice
Cape Air chcą kupić 75 elektrycznych Eviation Alice
Cape Air chcą kupić 75 elektrycznych Eviation Alice
Cape Air chcą kupić 75 elektrycznych Eviation Alice
Eviation Aircraft i Cape Air, największe amerykańskie regionalne linie lotnicze, ogłosiły podpisanie listu intencyjnego (LOI) w sprawie zakupu 75 elektrycznych samolotów Alice. Dzięki temu przedsięwzięciu Cape Air zamierza stworzyć regionalną flotę elektryczną i zrobić pionierski krok w kierunku zrównoważonego rozwoju lotnictwa.
Cape Air ma dziś flotę składającą się ze 109 samolotów: 70 maszyn Cessna 402, czterech Britten-Norman Islanders, jednej Cessny 208B Amphibian oraz 34 Tecnam-ów P2012 Traveller. Ten ostatni samolot powstał przede wszystkim dla amerykańskiego przewoźnika. W 2009 r. linia poprosiła włoską firmę Tecnam o nowy samolot spełniającą potrzeby przewoźnika operującego pomiędzy małymi, często wiejskimi lotniskami, i przewożącego jednorazowo kilku pasażerów. Projekt został upubliczniony w kwietniu 2011 r., a w 2015 r. linia zamówiła 100 maszyn. Obecnie przewoźnik oczekuje na dostawę 141 samolotów: 66 Tecnam P2012 Traveller i 75 Eviation Alice.

Teraz jednak linie, których maszyny potrafią jednego dnia wzbić się w powietrze do czterystu razy i które przed pandemią przewoziły pół miliona pasażerów, pochwaliły się zakupem 75 samolotów elektrycznych. Eviation Alice z dziewięcioma pasażerami na pokładzie potrafi rozwinąć szybkość 444 km/h (240 węzłów) i ma zasięg wynoszący 1 046 kilometrów na jednym ładowaniu. Samolot jest zbudowany głównie z kompozytów. Jego kadłub ma 12,2 ma długości, a rozpiętość skrzydeł wynosi 16,12 m. W samolocie wykorzystano silniki MagniX każdy o mocy 350 KM, ale Eviation informowało wcześniej o zawiązaniu współpracy również z Siemensem. Maksymalna masa startowa maszyny wynosi 6,35 tony. Baterie dla trzech silników stanowią około jednej trzeciej masy startowej Eviation Alice.

Początkowo silniki znajdowały się po jednym na skrzydle i jeden z tyłu kadłuba, ale 1 lipca 2022 r. firma Eviation poinformowała o najnowszej i nieco zmienionej wersji swojego projektu Alice. Nowa konfiguracja ma dwa śmigłowe silniki elektryczne po jednym z każdej strony kadłuba samolotu. Pojawił się także statecznik pionowy w kształcie litery T i czyste proste skrzydła, z niewielkimi, odwróconymi końcówkami tzw. wingletami. Zgodnie z wcześniejszymi projektami Alice miała ogon w kształcie litery V i trzy silniki elektryczne - po jednym na każdej końcówce skrzydła i trzeci zamontowany w tylnej części kadłuba za ogonem. Taką konfigurację miał prototyp Eviation pokazany na targach Paris Air Show w 2019 r.

Samolot znajduje się obecnie w fazie przygotowań do pierwszego lotu, który nastąpi jeszcze w tym roku. Producent chce w tym roku prowadzić zaawansowane loty testowe oraz spodziewa się, że certyfikacja wraz z wejściem do służby następnie do końca 2023 r.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony