Partner serwisu

Bonza Airline z pierwszym B737 MAX 8, który miał latać dla LOT-u

Avgeek 03.08.2022

Bonza Airline z pierwszym B737 MAX 8, który miał latać dla LOT-u
Fot. Bonza Airline
Boeing dostarczył pierwszego B737-8 do Bonza Airline, nowego przewoźnika, który staje się pierwszą australijską linią latającą nowym 737 MAX. Warto dodać, że samolot odebrany przez Bonza wyprodukowany był dla Polskich Linii Lotniczych LOT.
1 sierpnia Bonza zorganizowała ceremonię w swojej bazie, aby upamiętnić ten szczególny kamień milowy i powitać przybycie paliwooszczędnego 737-8 na Słoneczne Wybrzeże w Australii.

- Jesteśmy niezmiernie podekscytowani powitaniem naszego pierwszego 737 MAX na lotnisku w Sunshine Coast. Mamy nadzieję, że dzień ten jest również ekscytujący dla społeczności, do których będziemy latać. Nasze zespoły ciężko pracowały za kulisami, aby osiągnąć ten znaczący kamień milowy i nie możemy się doczekać rozpoczęcia operacji w najbliższej przyszłości. Wydajność, niezawodność i ogólne możliwości 737 MAX pozwolą nam zapewnić naszym klientom tanie loty i najwyższy poziom komfortu na pokładzie - powiedział Tim Jordan, dyrektor generalny Bonza.

Najnowszy i pierwszy odebrany boeing 737 MAX 8 linii Bonza, to maszyna o numerze seryjnym MSN 62533 / LN7702 i rejestracji VH-UJT wyprodukowana w zakładach Boeinga w Renton. Nowy B737 MAX napędzany silnikami CFM International LEAP-1B na pokład z wystrojem Boeing Sky Interior zabiera 186 pasażerów w konfiguracji jednej klasy podróży.

Warto dodać, że maszyna została wyprodukowana we wrześniu 2019 r. i miała trafić do PLL LOT pod rejestracją SP-LVO. Rodzimy przewoźnik użytkuje tylko pięć 737 MAX 8, pomimo że wydzierżawił ich łącznie 15. Reszta samolotów nie została odebrana przez LOT z powodu sporu z amerykańskim producentem.

Untitled
Photo: Annie Flodin via Flickr

- To ogromny kamień milowy dla Bonzy i Boeinga, ponieważ linia dołącza do wielu operatorów na całym świecie, którzy rozpoczęli loty z wykorzystaniem 737 MAX. Bonza stworzyła nowy model biznesowy, aby otworzyć nowe połączenia na dynamicznym rynku lotnictwa komercyjnego w Australii. Jesteśmy pewni, że paliwooszczędne samoloty 737-8 pozwolą zapewnić pasażerom linii komfortowe wrażenia z latania i bardziej zrównoważoną opcję podróżowania po kraju - powiedziała Christy Reese, wiceprezes ds. sprzedaży handlowej i marketingu w regionie Azji i Pacyfiku, Boeing Commercial Airplanes.

Bonza Airline

Linie Bonza ujawniły 25 tras i szesnaście miejsc docelowych, do których dotrze w pierwszej fazie działalności nowy tani przewoźnik z Australii. Główną siedzibą niskokosztowca jest lotnisko Sunshine Coast, położony na południu stanu Queensland i oddalony niespełna 90 km od Brisbane, gospodarza letnich igrzysk olimpijskich w 2032 roku. Druga baza startupu zostanie uruchomiona w Melbourne. Na obu lotniskach stacjonować będą po dwa lub trzy odrzutowce przewoźnika.

Bonza zaoferuje na początek podróżnym sieć 25 połączeń, obejmujących Albury, Avalon, Bundaberg, Cairns, Coffs Harbour, Gladstone, Mackay, Melbourne, Mildura, Newcastle, Port Macquarie, Rockhampton, Sunshine Coast, Toowoomba Wellcamp, Townsville i Whitsunday Coast.

Obecnie flota Bonza Airline składa się z jednego boeinga B737 MAX 8. Kolejne dwa, również przeznaczone dla PLL LOT (SP-LVE, SP-LVH), zostaną wkrótce dostarczone do przewoźnika. Flota ma podwoić się z pięciu do 10 samolotów późną jesienią bieżącego roku. Wszystkie maszyny są leasingowane od firmy 777 Partners z Florydy, która w grudniu ubiegłego roku zamówiła 30 boeingów 737 MAX.

Boeing 737 MAX

Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5459 maszyn z rodziny B737 MAX (w tym 2185 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony