Partner serwisu

Boeing otworzył pierwszą chińską linię konwersji B767-300BCF

Mateusz Kieruzal 30.04.2022

Boeing otworzył pierwszą chińską linię konwersji B767-300BCF
Fot. Boeing
Amerykański producent samolotów Boeing ogłosił, że jego pierwsza linia konwersji boeinga 767-300BCF (Boeing Converted Freighter) została uruchomiona w Chinach, wspólnie z firmą Guangzhou Aircraft Maintenance Engineering Company (GAMECO). Plany otwarcia nowej linii produkcyjnej zostały ogłoszone na odbywających się w lutym bieżącego roku singapurskich targach lotniczych.
Oczekuje się, że duża część tej dodatkowej towarowej zdolności przewozowej będzie potrzebna w regionie Azji i Pacyfiku. Podsumowując, Boeing Commercial Market Outlook wskazał na zapotrzebowanie na 505 dużych i średnich szerokokadłubowych frachtowców w tym regionie do 2040 roku, zarówno zupełnie nowych, jak i przebudowanych. Teraz, aby jeszcze bardziej wspierać tę przepustowość, Boeing dodaje nową linię konwersji w Chinach.

Boeing na podstawie prognozy Commercial Market Outlook 2021 prognozuje globalne zapotrzebowanie na 1720 konwersji samolotów pasażerskich na frachtowe w ciągu najbliższych 20 lat. Nowo otwarta linia produkcyjna B767-300BCF znajduje się w zakładzie GAMECO w Guangzhou (Kantonie), w prowincji Guangdong w południowych Chinach. Koncentruje się na konwersji wycofanych z aktywnego użytkowania pasażerskich B767-300 na towarowe frachtowce. Ze względu na utrzymujący się duży popyt na przewozy towarowe Boeing decyduje się na otwieranie kolejnych fabryk, gdzie konwertowane są stare samoloty
pasażerskie.

Umowa zawarta w Singapurze

– Boeing z przyjemnością kontynuuje rozwijanie naszych silnych i długotrwałych relacji z ST Engineering w zakresie wszechstronnego 767-300BCF i jego globalnej bazy klientów. ST Engineering jest dostawcą MRO dla ponad czterdziestu konwersji 767-300BCF, a ich wiedza techniczna i zaangażowanie w program są uznawane i bardzo cenione – mówił podczas targów lotniczych w Singapurze o decyzji otwarcia linii konwersji prezes i dyrektor generalny Boeing Global Services, Ted Colbert.

Nowa linia jest również pierwszą z dwóch linii B767-300BCF, które Boeing planuje uruchomić w tym roku razem z GAMECO. Druga linia konwersji powstanie do końca 2022 roku. Chińska firma obecnie obsługuje trzy linie produkcyjne w Kantonie, gdzie konwertowane są wąskokadłubowe pasażerskie boeingi 737-800. Jest to pierwszym na świecie zakład konserwacji i naprawy samolotów, który przerabia zarówno 767-300BCF, jak i 737-800BCF.

Boeing 767-300BCF może wykonywać towarowe loty długodystansowe, regionalne jak i dowozowe. Producent samolotów podał, że może pochwalić się najniższymi kosztami operacyjnymi przy konwersji średniej wielkości samolotów szerokokadłubowych. Firma posiada ponad 100 zamówień i zobowiązań na całym świecie.

Popularny frachtowiec

Jeśli istnieje samolot, który jest gotowy do konwersji po zakończeniu swojego użytecznego życia pasażerskiego, to 767 jest właśnie tym odrzutowcem. Przy ponad 1200 dostarczonych egzemplarzach, z których połowa to modele -300 lub -300ER, pula używanych samolotów jest szeroka i stale się powiększa. Jako bardzo sprawny szerokokadłubowiec, z których wiele zostało wycofanych się z czynnego przewozu pasażerów w wieku poniżej 20 lat.

767-300 BCF ma już ponad 100 zamówień i zobowiązań. Do godnych uwagi klientów należy ATSG (Grupa Usług Transportu Lotniczego), która w listopadzie ubiegłego roku zamówiła konwersję czterech samolotów 767-300. Globalny gigant frachtowy DHL również jest zainteresowany tym typem frachtowca, zamawiając w zeszłym roku dziewięć kolejnych 767-300 BCF, co jest największym do tej pory zamówieniem.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony