Partner serwisu

Blue Air kolejnym użytkownikiem boeinga 737 MAX (Zdjęcia)

Avgeek 04.04.2021

arrow
arrow
Blue Air kolejnym użytkownikiem boeinga 737 MAX (Zdjęcia)
fot. Blue Air
Blue Air kolejnym użytkownikiem boeinga 737 MAX (Zdjęcia)
Blue Air kolejnym użytkownikiem boeinga 737 MAX (Zdjęcia)
Blue Air kolejnym użytkownikiem boeinga 737 MAX (Zdjęcia)
Blue Air kolejnym użytkownikiem boeinga 737 MAX (Zdjęcia)
Blue Air kolejnym użytkownikiem boeinga 737 MAX (Zdjęcia)
Blue Air kolejnym użytkownikiem boeinga 737 MAX (Zdjęcia)
Blue Air kolejnym użytkownikiem boeinga 737 MAX (Zdjęcia)
Boeing i linia Blue Air świętowali w czwartek (1 kwietnia) dostawę pierwszego B737 MAX 8 podczas oficjalnej uroczystości na lotnisku Otopeni w Bukareszcie. Jest to pierwszy z 10 zamówionych samolotów B737 MAX 8. W ostatnich dniach nowy nabytek rumuńskiej linii zadebiutował na jej siatce połączeń.
Najnowszy i pierwszy odebrany boeing 737 MAX 8 linii Blue Air, to maszyna o numerze seryjnym MSN43309 / LN7762 i rejestracji YR-MXA wyprodukowana w zakładach Boeinga w Renton, posiada także odświeżone barwy rumuńskiego przewoźnika. Nowy B737 MAX napędzany silnikami CFM International LEAP-1B na pokład zabiera 189 pasażerów w konfiguracji jednej klasy podróż: ekonomicznej (3-3).

Nowy nabytek został przebazowany z lotniska Boeing Field (obok Renton) do Rumunii tylko z jednym międzylądowaniem w Rejkiawiku na Islandii. W pierwszych dniach kwietnia maszyna wykonała już pierwsze komercyjne rejsy z Bukaresztu do Lizbony, Malagi oraz Frankfurtu.

Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5409 maszyn z rodziny B737 MAX (w tym 2135 B737 MAX 8), to około 41 proc. rynku wąskokadłubowego.

Flota linii Blue Air składa się obecnie ze 15 boeingów 737: trzech B737-500, jednego B737-700, 10 B737-800 oraz jednego B737 MAX 8. Linia oczekuje na dostawę dziewięciu boeingów B737 MAX 8.

Boeing 737 MAX zostały uziemiony w marcu 2019 roku. W listopadzie 2020 roku amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydała dyrektywę zdatności do lotu umożliwiającą przywrócenie boeingów B737 MAX do lotów z pasażerami po wprowadzeniu odpowiednich poprawek. W styczniu Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej wydała analogiczny dokument. PLL LOT rozpoczął już loty testowe. O szczegółach powrotu boeingów 737 MAX przeczytacie w naszym raporcie ZDG TOR.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony