Partner serwisu

Berlińskie lotnisko Tegel jednak pozostanie otwarte do listopada br.

Avgeek 07.06.2020

Berlińskie lotnisko Tegel jednak pozostanie otwarte do listopada br.
fot. Piotr Bożyk
Operator berlińskiego Tegel, głównego lotniska komercyjnego w niemieckiej stolicy, jednak nie zamknie tego portu lotniczego i pozostawi go czynnym do listopada br. Decyzja została podjęta po tym jak ustępują ograniczenia związane z podróżowaniem po globalnej pandemii koronawirusa. To kolejny zwrot akcji w zamykaniu tego berlińskiego lotniska.
Flughafen Berlin-Brandenburg (FBB) poinformowało teraz, że lotnisko, na którym wcześniej postanowiono zawiesić działalność w czerwcu, o czym informowaliśmy w maju, pozostanie w użyciu po otwarciu nowo wybudowanego międzynarodowego lotniska Berlin-Brandenburg (BER). W zeszłym miesiącu akcjonariusze FBB jednogłośnie zgodzili się na tymczasowe zwolnienie z obowiązku obsługi starego lotniska w północno-zachodniej części miasta, co miało pozwolić na skuteczne zamknięcie go 15 czerwca. Pozostawiłoby to jednak niemiecką stolicę bez głównego lotniska na prawie cztery miesiące. Według planów loty odbywałyby się z i do Berlina-Schoenefeld, na południowym wschodzie, do znacznie mniejszego obiektu niż Tegel.

Jednak w pierwszym tygodniu czerwca FBB wycofało się z planu wcześniejszego zamknięcia Tegel, ponieważ popyt na loty do Berlina zaczyna rosnąć po złagodzeniu blokad narzuconych przez wiele krajów europejskich w celu powstrzymania rozprzestrzeniania się koronawirusa. Niemiecki rząd zapowiedział 15 czerwca zniesienie ostrzeżeń dla 29 krajów europejskich, zwiększając popyt na loty w sezonie wakacyjnym. FBB zdecydowało teraz, że lotnisko Tegel będzie działać do 8 listopada, czyli nieco ponad tydzień po otwarciu nowego BER.

- W ciągu ostatnich kilku dni pojawiło się więcej informacji na temat powrotu branży lotniczej. Wiemy, że w lecie ruch lotniczy będzie stale wzrastał, a pod koniec lipca prawdopodobnie będziemy mieli tyle regularnych lotów, że będziemy potrzebować obu lotnisk do obsługi ich w obecnych warunkach koronawirusa - powiedział Engelbert Luetke Daldrup, dyrektor wykonawczy FBB.

Daldrup twierdzi, że na dwa lotniska w Berlinie do lipca może być wykonywanych nawet 100 lotów dziennie przy obsłudze około 20 tys. pasażerów. To więcej niż obecne 3 tys. pasażerów dziennie, ale znacznie mniej niż 100 tys. pasażerów przed pandemią. Nowe lotnisko Berlin-Brandenburg ma dość burzliwą historię, a jego oficjalne otwarcie zostało opóźnione o osiem lat. Problemy konstrukcyjne i projektowe, a także liczne zmiany w zarządzaniu spowolniły zakończenie jego budowy. Otwarcie nowego lotniska BER planowane jest na 31 października br.

Charakterystyczny sześciokątny terminal portu Tegel został ukończony w 1970 roku, kiedy Berlin Zachodni był wyspą na morzu komunizmu. Lotnisko cieszy się popularnością wśród podróżnych ze względu na jego niewielki rozmiar i bliskość centrum miasta. Obsłużyło w minionym roku aż 36 milionów pasażerów. Krytycy uważali, że obiekt jest zbyt ciasny i nie spełniał współczesnych potrzeb oraz brakowało połączenia kolejowego z centrum. Przyloty i odloty są w większości obsługiwane na tym samym poziomie, a do dyspozycji jest tylko podstawowa powierzchnia handlowa.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo