Partner serwisu

Belavia: Dostawa drugiego embraera E195-E2 w specjalnym malowaniu na 25 lat linii (Zdjęcia)

Avgeek 14.03.2021

arrow
arrow
Belavia: Dostawa drugiego embraera E195-E2 w specjalnym malowaniu na 25 lat linii (Zdjęcia)
fot. Felipe Carneiro
Belavia: Dostawa drugiego embraera E195-E2 w specjalnym malowaniu na 25 lat linii (Zdjęcia)
Belavia: Dostawa drugiego embraera E195-E2 w specjalnym malowaniu na 25 lat linii (Zdjęcia)
Belavia: Dostawa drugiego embraera E195-E2 w specjalnym malowaniu na 25 lat linii (Zdjęcia)
Belavia: Dostawa drugiego embraera E195-E2 w specjalnym malowaniu na 25 lat linii (Zdjęcia)
Belavia: Dostawa drugiego embraera E195-E2 w specjalnym malowaniu na 25 lat linii (Zdjęcia)
Belavia: Dostawa drugiego embraera E195-E2 w specjalnym malowaniu na 25 lat linii (Zdjęcia)
Belavia: Dostawa drugiego embraera E195-E2 w specjalnym malowaniu na 25 lat linii (Zdjęcia)
W sobotę (13 marca) Belavia powitała na lotnisku w Mińsku drugiego embraera E195-E2. Samolot różni się od pozostałych ponieważ pojawiło się na nim jubileuszowe malowanie z okazji 25 lat białoruskiego przewoźnika.
Specjalne malowanie charakteryzuje się dużym numerem "25" na stateczniku pionowym, a także sloganem We Connect (Łączymy od 25 lat) na kadłubie w dwóch językach (angielskim i rosyjskim). Jest to drugi E2, który dostarczony został do floty białoruskiej linii. Decyzja o leasingu nowych samolotów została podjęta w lutym 2020 r.

Nowe E-Jet E2 posiada wygodną konfigurację dwóch klas podróży dla 125 pasażerów: dziewięciu w klasie biznes (2-1) i 116 w klasie ekonomicznej (2-2). Pozostałe samoloty E195-E2, napędzane silnikami Pratt & Whitney PW1900G, lessor, firma AerCap, dostarczy w drugiej połowie kwietnia br. Nowe samoloty zastępują wycofywane z floty boeingi B737-500.

- Cieszymy się, że we flocie Belavii pojawił się drugi Embraer 195-E2. Przybycie samolotu zbiegło się z ważnym wydarzeniem w historii naszej linii, jakim jest 25. rocznica, której poświęcone jest specjalne malowanie samolotu. Nowy embraer E195-E2 to dla nas ważny kamień milowy w historii. Samolot stanie się swoistym symbolem 25-lecia istnienia linii. Przez te wszystkie lata Belavia nieustannie pracowała nad poprawą jakości usług, zwiększeniem komfortu i zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów - powiedział Anatolij Gusarow, prezes Belavia-Belarusian Airlines.

Kartka z kalendarza

Linia Belavia została oficjalnie założona 5 marca 1996 r. na podstawie uchwały rządu białoruskiego "O restrukturyzacji transportu lotniczego Republiki Białoruś", kiedy to znacjonalizowano lokalny oddział Aerofłotu i zmieniono jego nazwę. Do 1998 r. Belavia otworzyła regularne połączenia do Pekinu, Istambułu, Larnaki, Londynu, Pragi i Rzymu. W 1998 r. Belavia połączyła się z linią MinskAvia, nabywając przy tym kilka samolotów Antonow An-24, Antonow An-26 oraz Jakowlew Jak-40 jako dodatek do swojej floty samolotów Tupolew Tu-124/134 oraz Tu-154B/B1/B2.



Flota Belavii

Obecnie we flocie przewoźnika znajduje się 29 samolotów: trzy boeingi B737-300, trzy B737-500, dziewięć B737-800, pięć embraerów E175, siedem E195 oraz dwa E195-E2. Linia oczekuje na dostawę pięciu samolotów: czterech B737 MAX 8 oraz jednego E195-E2. Wymiana i odświeżanie floty ma się zakończyć na przełomie 2021 i 2022 r.

E195-E2 - największy w rodzinie E-Jetów E2

Nowy embraer, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot może przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 130 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, posiada też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 są o ponad 20 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony