Antonow: An-225 Mrija zniszczony w czasie wojny. To był największy samolot świata

This was the world’s largest aircraft, AN-225 ‘Mriya’ (‘Dream’ in Ukrainian). Russia may have destroyed our ‘Mriya’. But they will never be able to destroy our dream of a strong, free and democratic European state. We shall prevail! pic.twitter.com/TdnBFlj3N8
— Dmytro Kuleba (@DmytroKuleba) February 27, 2022
The biggest plane in the world "Mriya" (The Dream) was destroyed by Russian occupants on an airfield near Kyiv. We will rebuild the plane. We will fulfill our dream of a strong, free, and democratic Ukraine. pic.twitter.com/Gy6DN8E1VR
— Ukraine / Україна (@Ukraine) February 27, 2022
Informacje o zniszczeniu samolotu pojawiają się w ukraińskich mediach oraz na stronach oficjalnych, jednak nie potwierdził ich jeszcze bezpośrednio sam właściciel samolotu. Antonow uważa, że trzeba jeszcze poczekać na opinię ekspertów i inspekcje samolotu.
Update on the information of #AN225 "Mriya" aircraft: Currently, until the AN-225 has been inspected by experts, we cannot report on the technical condition of the aircraft.
— ANTONOV Company 🇺🇦 (@AntonovCompany) February 27, 2022
Stay tuned for further official announcement.#StopRussia #StopRussiaAggression #Ukraine pic.twitter.com/EHyHVFJJXc
Antonow An-225, największy samolot we flocie przewoźnika, który powstał w jednym egzemplarzu, podczas pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 wykonał kilka spektakularnych lotów z ładunkami pilnej potrzeby. "Mrija" w kwietniu 2020 roku pojawiła się w Warszawie ze sprzętem medycznym z Chin. Po raz ostatni samolot gościł w naszym kraju w styczniu bieżącego roku, lądując na lotnisku w Rzeszowie.
Transportowy antonow An-225 jest jednym z największych samolotów w historii i największym samolotem używanym komercyjnie. Po raz pierwszy została oblatana w 1988 r., a obecnie wykorzystywana przez Antonov Airlines do przewożenia ponadgabarytowych ładunków. Pierwotnie samolot zaprojektowano w celu przenoszenia wahadłowca kosmicznego Buran oraz części rakiety Energia, jednak z uwagi na zaniechanie programu Buran, nie używano go dłużej w tym celu. Mrija napędzana jest sześcioma silnikami ZMKB Ivchenko-Progress D-18, a jej maksymalna masa startowa to 640 ton – ok. dziewięciokrotnie więcej niż boeinga 737 czy airbusa A320. Samolot ma 84 m długości, a jego rozpiętość skrzydeł to 88,4 m. Sama ładownia ma długość 43,35 m i szerokość 6,4 m przy wysokości 4,4 m. Prędkość przelotowa samolotu to 800 km/h. Maksymalny zasięg to 15,4 tys. km, a przy maksymalnym obciążeniu 4,5 tys. km. Obsługiwany jest przez załogę składającą się z 6 osób.




© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |