Partner serwisu

Antonow An-124 linii Volga-Dnepr wypadł z pasa w Nowosybirsku (Zdjęcia)

Avgeek 13.11.2020

arrow
arrow
Antonow An-124 linii Volga-Dnepr wypadł z pasa w Nowosybirsku (Zdjęcia)
Fot. Zachodniosyberyjska Prokuratura Transportowa
Antonow An-124 linii Volga-Dnepr wypadł z pasa w Nowosybirsku (Zdjęcia)
Antonow An-124 linii Volga-Dnepr wypadł z pasa w Nowosybirsku (Zdjęcia)
Antonow An-124 linii Volga-Dnepr wypadł z pasa w Nowosybirsku (Zdjęcia)
Antonow An-124 linii Volga-Dnepr wypadł z pasa w Nowosybirsku (Zdjęcia)
Antonow An-124 linii Volga-Dnepr wypadł z pasa w Nowosybirsku (Zdjęcia)
Antonow An-124 linii Volga-Dnepr wypadł z pasa w Nowosybirsku (Zdjęcia)
Antonow An-124 linii Volga-Dnepr wypadł z pasa w Nowosybirsku (Zdjęcia)
Antonow AN-124 (RA-82042) rosyjskiej linii Volga-Dnepr wypadł z pasa podczas awaryjnego lądowania na lotnisku w Nowosybirsku. Maszyna wykonywała lot międzynarodowy o numerze VI4066 z seulskiego lotniska Incheon do Wiednia z międzylądowaniem technicznym w Nowosybirsku.
Samolot po technicznym postoju w Nowosybirsku i starcie do Wiednia z drogi o kierunku 25 zatrzymał swoje wznoszenie na wysokości 1800 stóp i zaczął zawracać na lotnisko. Wtedy też sygnał transpondera oraz komunikacja radiowa została całkowicie utracone. Następnie po przyziemieniu nie był w stanie wyhamować na drodze startowej i zatrzymał się około 200 metrów poza jej końcem. Prawdopodobnym powodem tego wypadku, co wskazują zdjęcia, była usterka techniczna silnika numer dwa, która nastąpiła podczas wznoszenia i spowodowała jego awarię i wybuch, co sugerują liczne znaczne uszkodzeń skrzydeł i podwozia oraz przebity odłamkami w wielu miejscach kadłub.


Na pokładzie antonowa znajdowało się 14 osób: piloci i obsłucha techniczna maszyny oraz 84 tony ładunku, głównie części samochodowych do koreańskich marek samochodów. Jak podał przewoźnik załoga została przewieziona na wszelki wypadek do miejscowego szpitala, ale nie doszło do żadnych obrażeń. Zespół wsparcia technicznego Volga Dnepr został wysłany do Nowosybirska wraz z całym niezbędnym sprzętem do oceny uszkodzeń i usunięcia samolotu z linii drogi startowej.

Warto dodać, że rozbity Antonow An-124 był najstarszym samolotem tego typu we flocie przewoźnika. Został wyprodukowany na początku 1990 r. jako An-124 i następnie przebudowany do wersji An-124-100. 23 lipca 1991 r. trafił w nowej wersji do Volga-Dnepr jako CCCP-82042, po czym w 1993 r. została zmieniona jego rejestracja na rosyjską RA-82042. Samolot odwiedził w tym roku także Polskę, a konkretniej był w maju w Warszawie. Jego zdjęcie można zobaczyć na portalu JetPhotos.

Obecnie flota Volga-Dnepr Group składa się z 44 samolotów: 11 antonowów An-124, sześciu B737-400F, dwóch B737-800F, sześciu B747-400F, 13 B747-8F, jednego B777F oraz pięciu Iljuszynów Ił-76.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Cargo lotnicze
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony