Partner serwisu

Analizy ws. przyszłości Okęcia: Wymijająca odpowiedź MI

Roman Czubiński 02.07.2018

Analizy ws. przyszłości Okęcia: Wymijająca odpowiedź MI
fot. Lotnisko Chopina
Nadal nie wiadomo, czy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk mówił prawdę na temat ekspertyz mających przesądzić o dalszym losie Lotniska Chopina. Zdaniem jednego z portali minister sugerował w wypowiedzi na antenie radiowej, że resort dysponuje co najmniej kilkoma świeżo opracowanymi analizami, czemu przeczą informacje uzyskane przez portal drogą oficjalną. Odpowiedź rzecznika ministerstwa nie zawiera jednak wyjaśnienia tej sprzeczności.
Przypomnijmy: autor opublikowanego w ubiegłym tygodniu artykułu na portalu money.pl zarzucił ministrowi infrastruktury Andrzejowi Adamczykowi publiczne mówienie nieprawdy. Dziennikarz zestawił deklaracje ministra podczas jednego z wywiadów radiowych z informacjami uzyskanymi z resortu na drodze wniosku o dostęp do informacji publicznej. Na tej podstawie stwierdził, że minister kłamał, sugerując, że ministerstwo dysponuje co najmniej kilkoma nowo opracowanymi analizami na temat przyszłości stołecznego portu – w rzeczywistości jest to tylko jeden dokument pochodzący z roku 2010. Zwróciliśmy sie do MI z prośbą o odniesienie się do podanych w tekście informacji.

MI odpowiada

W nadesłanej dziś odpowiedzi rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś przypomina w większości znane już ogólne informacje na temat programu budowy CPK. – Obejmuje on przygotowanie i realizację lotniska centralnego dla Polski wraz z układem komunikacyjnym, obejmującym budowę nowych i modernizację istniejących linii kolejowych oraz dróg, w tym rozbudowę autostrady A2 i budowę drugiej obwodnicy Warszawy, tzw. dużego ringu warszawskiego, roboczo nazwanego drogą S50 – czytamy w odpowiedzi z MI. Huptyś przypomina też o powołaniu w lipcu ubiegłego roku zespołu doradczego ds. CPK.

Odnosząc się do samej kwestii Okęcia, rzecznik podkreśla ograniczony charakter inwestycji na lotnisku. Będą one prowadzone tylko w zakresie koniecznym do zaspokojenia potrzeb transportowych do chwili uruchomienia CPK, planowanego na rok 2027. – W związku z szybko rosnącym ruchem lotniczym na obszarze województwa w trakcie przygotowania są liczne inwestycje uzupełniające, w tym rozbudowa Lotniska Chopina w Warszawie w celu obsługi ruchu przesiadkowego oraz w Radomiu w celu obsługi ruchu czarterowego – mówi.

Co dalej z Lotniskiem Chopina?

Jaki będzie jednak los Okęcia po rozpoczęciu eksploatacji CPK? – Biorąc pod uwagę duże znaczenie Lotniska Chopina dla obsługi komunikacyjnej Warszawy oraz województwa mazowieckiego, na początku czerwca br. została podjęta decyzja o przeprowadzeniu dodatkowych ekspertyz dotyczących przyszłości portu – informuje Huptyś. – Ekspertyzy te wymagają wyboru doradcy technicznego w ramach otwartego postępowania przetargowego – kontynuuje. Jak już pisaliśmy, przygotowaniem przetargu zajmuje się Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", które zamierza ogłosić go w najbliższych tygodniach. – W momencie ogłoszenia postępowania będzie znany również zakładany harmonogram prac. Wyniki przedmiotowych analiz będą ogłoszone publicznie niezwłocznie po ich zakończeniu – zapewnia rzecznik.

Odpowiedź, którą otrzymaliśmy z ministerstwa, nie odnosi się jednak do zadanych przez nas kluczowych pytań. Próbowaliśmy dowiedzieć się, czy autor artykułu w money.pl zinterpretował wypowiedzi ministra oraz rzecznika we właściwy sposób oraz czy rzecznik podtrzymuje przypisaną mu przez ów portal wypowiedź o braku analiz nowszych, niż ta opracowana jeszcze za poprzednich rządów, w roku 2010. Na żadne z tych pytań nie otrzymaliśmy ani odpowiedzi twierdzącej, ani zaprzeczenia.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Centralny Port Komunikacyjny
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony