Partner serwisu

American Airlines i United Airlines straciły nadzieję na pomoc. Zniknie 32 tys. miejsc pracy

Rafał Dybiński 01.10.2020

American Airlines i United Airlines straciły nadzieję na pomoc. Zniknie 32 tys. miejsc pracy
Fot. American Airlines
Linie lotnicze American Airlines oraz United Airlines porzuciły nadzieję na dalszą pomoc ze strony decydentów z Waszyngtonu i wdrażają w życie proces grupowych zwolnień – informuje Agencja Reutera.
Dwaj najwięksi przewoźnicy Stanów Zjednoczonych zlikwidują w sumie 32 000 miejsc pracy. Dziesiątki tysięcy innych zatrudnionych w tych liniach lotniczych lub takich jak równie popularne Delta Air Lines czy Southwest Airlines, zaakceptowały wcześniej dobrowolne odejścia lub wcześniejsze emerytury.

Kluczowi przewoźnicy z Ameryki Północnej apelowali o kolejne 25 mld dolarów wsparcia, które mogłyby zabezpieczyć półroczne wynagrodzenia pracowników i zarazem uchronić ich przed zwolnieniami. Poprzedni pakiet ratunkowy obejmował pomoc do końca września.

Negocjacje z sekretarzem skarbu USA Stevenem Mnuchinem są kontynuowane, ale mimo zgłaszanych postępów w sprawie nowego projektu, wciąż nie osiągnięto porozumienia. – Nie ma gwarancji, że nasze wysiłki przyniosą skutek – wyznał Doug Parker, prezes American Airlines, który jest przekonany, że drugi pakiet ratunkowy będzie wystarczającym i pozwalającym przetrwać bieżący kryzys.

Przewoźnik z Teksasu zwolni 19 000 pracowników, w tym 1600 pilotów. Z kolei w przypadku największego krajowego konkurenta z Illinois zatrudnienie straci 13 000 osób. – Dziesiątki tysięcy pracowników sektora lotniczego obudzi się bez pracy i opieki zdrowotnej, a dziesiątki tysięcy innych bez wypłaty – ostrzegła w środę Sara Nelson. Przewodnicząca związku reprezentującego stewardessy w Stanach Zjednoczonych (AFA) starała się w dramatycznym apelu wezwać decydentów z Waszyngtonu do zawarcia porozumienia. – Ludzie wciąż rozmawiają, ale oczekujemy bardziej rezultatów tych negocjacji. Mamy nadzieję, że nie jesteśmy pewni, że osiągniemy porozumienie w sprawie większej pomocy – podkreślił bardziej dyplomatycznie Nick Calio z grupy Airlines for America.

Tygodnie intensywnego lobbingu dla linii lotniczych przekonały wielu, ale nie wszystkich ustawodawców z Waszyngtonu, zwracających jednocześnie uwagę na trudną sytuację innych branż dotkniętych pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Przewoźnicy powietrzni w Stanach Zjednoczonych realizują obecnie mniej niż połowę swoich rozkładów lotów z 2019 roku i zanotowały spadek o 68 proc. liczby pasażerów. Według prognoz Air Transport Action Group wpływ kryzysu wywołanego wirusem COVID-19 może spowodować utratę nawet 46 mln miejsc pracy na całym świecie.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo