Partner serwisu

Alstom i port lotniczy Dallas przedłużyli umowę na obsługę i serwis kolejki Skylink

Rafał Dybiński 15.04.2022

Alstom i port lotniczy Dallas przedłużyli umowę na obsługę i serwis kolejki Skylink
Fot. Alstom
Alstom podpisał umowę z portem lotniczym Dallas Fort Worth (DFW) na świadczenie przez następne dziesięć lat usług operacyjnych i konserwacyjnych dla systemu autonomicznej kolei, obsługującej terminale największego lotniska w Teksasie. Zawarte porozumienie będzie obowiązywać do stycznia 2032 roku. Wartość umowy wyceniana jest na nieco ponad 200 mln euro.
Zakres prac producenta obejmie bieżącą konserwację prewencyjną i naprawczą 64 pojazdów Innovia APM 200, podsystemów i powiązanych komponentów systemu, na które składają się przełączniki, zasilanie, drzwi na stacjach, komunikaty głosowe i oznakowanie stacji. Alstom będzie również odpowiedzialny za konserwację ośmiokilometrowej dwupasmowej prowadnicy, obejmującej belkę prowadzącą, zasilanie trzeciej szyny i przełączniki, dystrybucję energii, systemy ogrzewania oraz urządzenia do automatycznego sterowania pociągiem.

Alstom i port lotniczy Dallas Fort Worth współpracują w największym mieście Teksasu od 2000 roku. System kolei automatycznej Skylink, który obsługują 64 klimatyzowane wagony, oferuje pasażerom przejazd w obu kierunkach przez wszystkich pięć terminali - A, B, C, D i E. Alstom zapewnia obsługę techniczną systemu Skylink od momentu jego otwarcia, czyli od 21 maja 2005 roku. Pojazdy przewoziły jeszcze przed pandemią ponad 20 mln pasażerów rocznie.

– Skylink pomaga naszym klientom w łatwej nawigacji między terminalami – podkreślił Sean Donohue, prezes portu lotniczego Dallas Fort Worth. – Pewność, że Skylink jest odpowiednio serwisowany i sprawny, ma kluczowe znaczenie dla naszych podróżnych – stwierdził Donohue.

– Jesteśmy niezwykle zadowoleni i dumni, że możemy przedłużyć naszą współpracę z portem lotniczym Dallas Fort Worth. Wieloletnie zaufanie partnera do firmy Alstom jest dowodem na to, że nasze doświadczenie w zakresie eksploatacji i konserwacji pomaga klientom w zapewnianiu wydajnych i bezpiecznych usług dla ich użytkowników końcowych – podsumował Michael Keroullé, prezes Alstom Americas.

Innovia APM to system transportowy zaprojektowany do obsługi lotnisk i gęstej zabudowy miejskiej. Oferuje on szybkie i wygodne usługi dla osób dojeżdżających do pracy w obrębie miast, na lotniska i z lotnisk oraz pomiędzy terminalami lotniczymi. Wagony Innovia APM poruszają się po wydzielonym torze pod ziemią, na poziomie gruntu lub na podwyższeniu. Przejazd nie zakłóca ruchu na okolicznych drogach. Alstom dostarczył już klientom ponad 30 systemów kolei automatycznej i jest serwisantem lub operatorem w osiemnastu najbardziej ruchliwych portach lotniczych na świecie.

Port lotniczy Dallas Fort Worth obsłużył 62,5 mln pasażerów w 2021 roku. To wzrost o 58,7 proc. w odniesieniu do 2020 roku i mniej o 16,8 proc. w porównaniu z wynikami z 2019 roku. Więcej podróżnych na świecie odprawił jedynie port lotniczy Hartsfield-Jackson w Atlancie. Więcej o rankingu ACI World pisaliśmy w TYM TEKŚCIE

Lotnisko największego miasta Teksasu jest główną bazą American Airlines, czyli największego przewoźnika Stanów Zjednoczonych i zarazem globu. Z siedmiu dróg startowych aż cztery mają długość powyżej 4000 metrów. W planach jest budowa szóstego terminalu F, który ma być ukończony w 2025 roku. Dzięki temu port zyska kolejne 24 bramki odpraw, a ich liczba wzrośnie do 208. 
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Dojazdy do lotnisk
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony