Partner serwisu

Alitalia upoważniona do zaprzestania sprzedaży biletów. 15 października start ITA

Rafał Dybiński 25.08.2021

Alitalia upoważniona do zaprzestania sprzedaży biletów. 15 października start ITA
fot. Piotr Bożyk
Ministerstwo Rozwoju Włoch upoważniło linie lotnicze Alitalia do zaprzestania sprzedaży biletów. Przewoźnik z Półwyspu Apenińskiego zostanie zastąpiony od 15 października przez Italia Trasporto Aereo (ITA).
18 sierpnia nowy narodowy przewoźnik Włoch uzyskał pozwolenie od rodzimego urzędu lotnictwa cywilnego (ENAC) i przejął 85 proc. slotów Alitalii w porcie Mediolan-Linate oraz 43 proc. slotów w stołecznym porcie Rzym-Fiumicino.

Nowe linie lotnicze sprzedają bilety już od 15 sierpnia. Z kolei bilety na rejsy Alitalia będą jeszcze honorowane z datą wylotu nie później niż 15 października. Ewentualne zmiany destynacji w rezerwacjach będzie można dokonać najwyżej do 14 października. Pasażerowie, którzy nie są w stanie polecieć w pierwotnym terminie lub nie są zainteresowani zmianą terminu, mogą zażądać pełnego zwrotu kwoty, za którą bilet został zakupiony, bez żadnej dodatkowej opłaty. Złożony wniosek zostanie uwzględniony zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem.

Flota ITA w pierwszej fazie działalności będzie realizować rejsy z pomocą 45 wąskokadłubowych airbusów A319 i A320 oraz siedmiu szerokokadłubowych airbusów A330-200. Odrzutowce na początku będą obsługiwać loty do 45 destynacji na 61 trasach. W najbliższym sezonie zimowym dolecą z Rzymu i Mediolanu do Bostonu, Miami, Nowego Jorku i Tokio.

Latem przyszłego roku do sieci długodystansowych połączeń nowego przewoźnika dołączą jeszcze Buenos Aires, Los Angeles, Sao Paulo i Waszyngton. Na liście ciekawszych europejskich destynacji są natomiast Amsterdam, Bruksela, Frankfurt nad Menem, Genewa, Londyn i Paryż, a następnie Ateny, Madryt i Tel Awiw.

Jak donosił wcześniej "Air Finance Journal" wycofanych zostanie jedenaście boeingów 777-200ER, które mają średnio 18 lat. Nowy narodowy przewoźnik Włoch powiększy w 2022 roku flotę do 78 samolotów. Plany przewidują nawet 105 maszyn w 2025 roku. 23 z nich to będą szerokokadłubowce, a 82 wąskokadłoubowce. Wówczas przewoźnik z Półwyspu Apenińskiego ma zatrudniać od 5500 do 5700 osób i latać do 74 destynacji na 89 trasach. Na początku działalności jednak pracować będzie od 2750 do najwyżej 2950 osób. 
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Nowe połączenia lotnicze
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony