Partner serwisu

Airbus zwiększy moc produkcyjną A320neo do 65 sztuk miesięcznie w 2022 r.?

Aleksander Domański 08.07.2019

Airbus zwiększy moc produkcyjną A320neo do 65 sztuk miesięcznie w 2022 r.?
Fot. Airbus Media
Według niektórych źródeł branżowych, na które powołuje się serwis airlinerwatch.com, Airbus i CFM International osiągnęły podczas ostatniego Paris Air Show porozumienie w sprawie zwiększenia produkcji samolotów z rodziny A320 z 63 sztuk miesięcznie do 65 samolotów w 2022 roku.
Podczas Międzynarodowego Salonu Lotniczy w Paryżu Guillaume Faury dyrektor generalny Airbusa ogłosił, że produkcja samolotów z rodziny A320 przekroczy 60 samolotów miesięcznie w połowie 2019 roku i osiągnie 63 sztuki w połowie 2021 roku. – Jeśli patrzymy w przyszłość, musimy nadal zwiększać tempo produkcji. Na razie nie otrzymaliśmy jeszcze pozytywnych odpowiedzi od naszych dostawców silników. Mamy nadzieję, że osiągniemy porozumienie z naszymi partnerami i będziemy mogli dalej zwiększyć moc produkcyjną po 2021 r. – powiedział szef europejskiego konsorcjum. 

28 czerwca, w wywiadzie dla francuskiej gazety La Tribune, Philippe Petitcolin, dyrektor generalny Safran, przekazał, że zasadniczo osiągnięto porozumienie z Airbusem, w sprawie zwiększenia produkcji, ale odmówił dalszego komentarza. Producent silników CFM International joint venture amerykańskiej firmy General Electric i francuskiego Safrana i jest jednym z dwóch dostawców silników odrzutowców z rodziny A320 obok Pratt & Whitney. Według La Tribune, CFM International porozumiał się z Airbusem, aby wesprzeć plany producenta dotyczące zwiększenia produkcji A320 do 65 sztuk miesięcznie od 2022 roku.

Dwa kolejne samoloty miesięcznie oznaczają 24 dodatkowe A320 rocznie i ponad dwa miliardy euro więcej obrotu zgodnie z cenami katalogowymi. Według La Tribune, Airbus zamierza osiągnąć moc produkcyjną na poziomie 75 sztuk miesięcznie maszyn z rodziny A320 w następnej dekadzie. Takie działania pozwoliły zredukować Airbusowi ogromne zaległości w dostawach samolotów typu A320neo, na które obecnie linie lotnicze muszą czekać sześć, siedem lub nawet osiem lat! Długi czas oczekiwania zniechęca potencjalnych klientów do składania nowych zamówień.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony