Partner serwisu

Airbus zaprezentował pierwszego A220 dla Breeze Airways. Linia zamawia kolejne samoloty tego typu

Avgeek 13.09.2021

Airbus zaprezentował pierwszego A220 dla Breeze Airways. Linia zamawia kolejne samoloty tego typu
Fot. Airbus Media
Pierwszy airbus A220-300 w barwach Breeze Airways został zaprezentowany po zakończeniu malowania w Mobile w stanie Alabama (USA), gdzie znajduje się druga linia montażu końcowego tych samolotów. Przewoźnik także poinformował o zamówieniu kolejnych 20 A220-300.
To wcześniej nieujawnione zamówienie na 20 egzemplarzy zwiększa całkowity portfel zamówień Breeze do 80 egzemplarzy A220-300, z których pierwsze zostaną dostarczone pod koniec IV kwartału 2021 r. Malowanie pierwszego samolotu zostało ukończone w zakładach Airbusa w Mobile w stanie Alabama, który będzie dostarczał Breeze około jednego A220 miesięcznie w ciągu najbliższych ponad sześciu latach. Linia planuje rozpocząć loty z flotą Airbusa w drugim kwartale 2022 r.

Siatka połączeń Breeze Airways obejmie drugorzędne lotniska, omijając największe węzły lotnicze Stanów Zjednoczonych. Strategia rejsów tzw. point-to-point (P2P) pozwoli uniknąć konkurencji z innymi przewoźnika na 80 proc. tras do miast, który przewoźnik uważa za zapomniane lub zaniedbane.

Inauguracyjne rejsy odbyły się w tym roku między Tampą na Florydzie a Charleston w Karolinie Południowej. Wśród 15 innych miast, które obejmuje premierowe faza ekspansji, znajdą się również Nashville, Nowy Orlean i Pittsburgh. Więcej na temat linii w naszym artykule "Breeze Airways to nowa linia start-up Neelemana".

Przyszła flota

Breeze wybrał dwa typy samolotów. Jest to airbus A220 , zamówienie tych samolotów zostało złożone jakiś czas temu, a teraz zwiększone. Twórca Breeze, David Neeleman, zobowiązał się do zakupu 60 takich maszyn. Po drugie, Breeze rozpocznie operacje od samolotów embraer E190 od NAC, a także E195, które przejmuje po linii Azul. Gdy Azul odbiera E-Jety nowej generacji E2, E195 zostają przekazywane Breeze w bardzo atrakcyjnej ofercie leasingowej. Jak donoszą media, umowa jest tak dobra, że ​​Breeze nie musi nawet latać samolotem każdego dnia, aby dobrze wyjść finansowo. Może po prostu je zaparkować, gdy popyt będzie niski.

Podczas gdy E190 i E195 będą skonfigurowane w wersji klasy ekonomicznej, A220 będą mogły mieć na pokładzie klasę premium. Neeleman powiedział mediom, że rozważa wiele różnych konfiguracji, w tym jedną z aż 36 rozkładanymi fotelami premium, a nawet jedną z płaskimi siedzeniami klasy biznesowej. Samoloty będą miały WiFi, chociaż może nie być ono bezpłatne. Na pokładzie będzie też dostępna transmisja telewizyjna na żywo, ale bez osobistego systemu rozrywki pokładowej w każdym fotelu.

Obecnie flota Breeze składa się z 13 embraerów: 10 E190 oraz trzech E195. Przewoźnik oczekuje na dostawę 113 samolotów: 80 airbusów A220-300, sześciu embraerów E190 oraz 27 E195.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony