Partner serwisu

Airbus odebrał pierwszy tylny środkowy zbiornik paliwa dla A321XLR

Avgeek 09.05.2021

Airbus odebrał pierwszy tylny środkowy zbiornik paliwa dla A321XLR
Fot. Premium Aerotec
W mijającym tygodniu pierwszy tylny środkowy zbiornik paliwa dla A321XLR został ukończony i przekazany Airbusowi przez Premium Aerotec. Nowy zbiornik zapewnia dodatkową pojemność paliwa wymaganą do lotów A321XLR na dalekie trasy i jest zarazem sercem nowego samolotu Airbusa.
Tylny środkowy zbiornik (rear center tank) czyli RCT, jest kluczowym elementem airbusa A321XLR, zapewniającym dodatkową pojemność paliwa dla tych wąskokadłubowych samolotów dalekiego zasięgu. Teraz, dwa i pół roku po zleceniu Premium Aerotec produkcji RCT w swojej fabryce w Augsburgu, jednostka jest kompletna i przekazana Airbusowi.

– Przekazując pierwszy tylny środkowy zbiornik, świętujemy dziś ważny kamień milowy w programie A321XLR – dzięki świetnym osiągom całego zespołu i dobrej współpracy z naszym klientem czyli Airbusem. Dostawa ta po raz kolejny udowadnia, że jesteśmy dobrze przygotowani do kolejnych etapów tego nowego programu lotniczego – powiedział Thomas Ehm, prezes firmy Premium Aerotec.

RCT, wyjątkowy dla tego wariantu maszyny, to zamontowany na stałe zbiornik paliwa o dużej pojemności, pozwalający objętościowo zmaksymalizować wykorzystanie dolnej przestrzeni kadłuba samolotu. RCT, zintegrowany z sekcjami kadłuba o numerach 15 i 17, został ulokowany tuż za wnęką podwozia głównego i pomieści do 12900 litrów paliwa - to więcej niż łącznie kilka dodatkowych zbiorników centralnych (Additional Centre Tanks, ACT) jest w stanie zmagazynować we wcześniejszych wariantach rodziny A321. Ponieważ RCT zajmuje w ładowni mniej miejsca, uwalnia przestrzeń pod podłogą pokładu pasażerskiego dla zabrania dodatkowego ładunku cargo i bagażu na trasach długodystansowych, na odległości nawet do 7560km.

Firma Premium AEROTEC, której we wrześniu 2019 r. Airbus zlecił produkcję RCT, zakończyła w fabryce w Augsburgu w Niemczech wytwarzanie podzespołów zbiornika i jego montaż. Prace obejmowały produkcję części RCT oraz montaż całej konstrukcji i wyposażenie jej w podsystemy, po czym odbycia testów poprzedzających dostawę do zakładów Airbusa w Hamburgu, gdzie zbiornik zostanie zintegrowany z kadłubem samolotu.

A321XLR – wąskokadłubowiec na bardzo dalekie trasy


Nowy airbus A321XLR został ogłoszony podczas Paris Air Show 2019. Samolot ma być bardziej ekologiczny i pozwoli zaoszczędzić 30 proc. paliwa na pasażera. A321XLR ma posiadać większą o 4 tony maksymalną masę startową MTOW (101 ton), dlatego jego podwozie również zostanie przeprojektowane. Maszyna będzie miała także zwiększony zasięg do 4700 mil morskich (8797 km) w porównaniu do zasięgu A321LR (4000 mil morskich – 7408 km). W typowej dwuklasowej konfiguracji samolot będzie mógł zabrać na pokład od 180 do 220 pasażerów, natomiast w trzyklasowej maksymalnie do 200 pasażerów.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony