Partner serwisu

Airbus: Delta wykorzystuje prawa zakupu na kolejnych 30 A321neo

Avgeek 25.08.2021

Airbus: Delta wykorzystuje prawa zakupu na kolejnych 30 A321neo
Fot. Airbus Media
Delta Air Lines dokonała wczoraj (24 sierpnia) konwersji posiadanych praw zakupu na samoloty z rodziny A320neo i zamówiła kolejnych 30 airbusów A321neo, aby sprostać przyszłym wymaganiom floty przewoźnika. Dostawa tych samolotów zaplanowana jest na lata 2025-2026.
Delta spodziewa się odebrać swój pierwszy samolot A321neo w pierwszej połowie 2022 r. Dzięki nowo zamówionym samolotom, Delta posiada obecnie 155 zamówionych samolotów A321neo wraz z kolejnymi 70 prawami do zakupu. Nowe A321neo Delty zabiorą na pokład 194 pasażerów w trzech klasach podróży: 20 w klasie pierwszej, 42 w Delta Comfort+ i 132 w klasie ekonomicznej. Nowe samoloty będą używane głównie na połączeniach krajowych Delty, uzupełniając flotę obecnych airbusów A321ceo liczącą 121 maszyn. Większość samolotów dla Delty będzie dostarczana z amerykańskiej linii montażu końcowego w Mobile w stanie Alabama.

- W momencie, gdy nasi klienci chcą wrócić podróżowania, to nowe zamówienie pozwala Delcie na rozwój, a jednocześnie uwzględnia planowane wycofanie starszych samolotów wąskokadłubowych z naszej floty, zmniejsza emisję dwutlenku węgla, zwiększa wydajność i podnosi jakość obsługi klienta. Dziękujemy Airbusowi za niezłomne partnerstwo w czasie pandemii i cieszymy się na współpracę z nimi, gdy będziemy odbierać dostawy A321neo - powiedział Mahendra Nair, starszy wiceprezes ds. floty w Delta TechOps Supply Chain.

Flota Delta Air Lines składa się obecnie z 806 samolotów: 234 airbusów z rodziny A320, 41 A220-100, dziewięciu A220-300, 42 A330, 11 A330neo, 19 A350-900, 53 boeingów B717, 209 z rodziny B737NG, 127 B757, 61 B767. Delta oczekuje na dostawę 284 airbusów: sześciu A321ceo, 155 A321neo, 26 A330-900neo, 23 A350-900, czterech A220-100 oraz 41 A220-300.

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm leasingowych i linii zamówiło 7468 maszyn z rodziny A320neo (w tym 3537 A321neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony