Partner serwisu

Iberia Regional chce wejść do obsługi hiszpańskich szybkich pociągów

Michał Szymajda 10.10.2017

Iberia Regional chce wejść do obsługi hiszpańskich szybkich pociągów
Pociąg serii 100 w barwach RenfeFot. Savh, CC BY-SA 3.0
Linie lotnicze Air Nostrum, poprzez podległą spółkę Intermodalidad de Levante starają się wejść do obsługi linii dużych prędkości pomiędzy Madrytem a francuskim Montpellier.
Odjazdy ze stolicy Hiszpanii zaplanowano na godzinę 7:45 i 15:30, a z Montpellier na 7:00 i 15:30. Pociągi zatrzymać się mają na stacjach pośrednich: Zaragoza, Barcelona, Perpignan i Narbonne.

Przewoźnik w dokumentacji złożonej do hiszpańskiego zarządcy torów CNMC zadeklarował użycie elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 100, które zbudowane zostały przez Alstom do obsługi linii Madryt – Sewilla, otwartej w 1992 roku. Takie pociągi, podobne do klasycznych jednostek używanych na francuskiej sieci TGV, ma w swoim taborze hiszpański narodowy przewoźnik RENFE i dzięki zabudowaniu podwójnej sygnalizacji kabinowej, mogą one wjeżdżać także do Francji.

Niewykluczone, że Intermodalidad de Levante chce przejąć któreś ze starszych składów RENFE, bądź przystosować do kursowania po hiszpańskiej sieci przebudowany pojazd z francuskich kolei SNCF. Przewoźnik stara się o możliwość kursowania w ramach otwartego dostępu do sieci kolejowej od października 2018.

Air Nostrum, znane bardziej w Hiszpanii pod nazwą Iberia Regional, to linie lotnicze, które są częścią linii Iberia. Obsługują głównie trasy regionalne i posiadają 43 samoloty, głównie niewielkie odrzutowe Bombardiery CRJ w wariantach 200, 900 i 1000. Głównym lotniskiem operacyjnym jest Madryt.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony