Partner serwisu

Air Greenland: Pierwszy A330neo już w pełnych barwach (zdjęcia)

Avgeek 06.08.2022

arrow
arrow
Air Greenland: Pierwszy A330neo już w pełnych barwach (zdjęcia)
Fot. Airbus Media
Air Greenland: Pierwszy A330neo już w pełnych barwach (zdjęcia)
Air Greenland: Pierwszy A330neo już w pełnych barwach (zdjęcia)
Air Greenland: Pierwszy A330neo już w pełnych barwach (zdjęcia)
Air Greenland: Pierwszy A330neo już w pełnych barwach (zdjęcia)
Pierwszy A330neo (OY-GKN) dla Air Greenland opuścił lakiernię Airbusa w Tuluzie. A330-800neo o oznaczeniu MSN2020 jest jedynym, który tej jesieni zostanie dostarczony do grenlandzkiej linii. Nowa maszyna zastąpi we flocie airbusa A330-200.
Pod koniec grudnia 2020 r. linia Air Greenland oficjalnie ogłosiła umowę z Airbusem dotyczącą dostawy jednego A330-800neo, który zastąpi 22-letni samolot A330-200, który lata od 1998 r. Początkowo A330-200 obsługiwał loty nieistniejącej od 2001 r. belgijskiej Sabeny. W 2002 r. Airbus trafił do Air Greenland. Nowy samolot pozwoli utrzymywać komunikację pasażerską między arktyczną wyspą i Danią od końca 2022 r.

Nowy A330neo grenlandzkiej linii będą posiadać konfigurację dwóch klas podróży dla 304 pasażerów: w klasie biznes oraz w klasie ekonomicznej. Łącznie zabierze 21 więcej pasażerów niż obecnie użytkowany A330-200.

Airbus A330neo to samolot nowej generacji, wykorzystujący konstrukcję sprawdzonego modelu A330 w połączeniu z najnowszymi technologiami zastosowanymi w samolocie A350. Wyposażony w kabinę Airspace i napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent 7000, zapewnia również bezprecedensowy poziom wydajności – o 25 proc. mniejsze zużycie paliwa na fotel pasażerski niż konkurenci rynkowi, reprezentujący poprzednie generacje. Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi, A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19. Więcej na temat airbusa A330neo w naszym artykule "Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".

Słaby popyt na A330-800

Egzotyczny przewoźnik zdecydował się na egzotyczny samolot, bo A330-800neo nie ma najlepszym wyników sprzedażowych. Do tej pory linie na całym świecie zamówiły tylko 14 sztuk najmniejszego z rodziny A330neo. A330-800neo zamówiły cztery linie lotnicze: Kuwait Airways (8), Garuda Indonesia (3), Uganda Airlines (2) oraz Air Greenland (1). Airbus liczył przed pandemią, że uda mu się sprzedać liniom około 30-40 maszyn A330-800neo, które mają zastępować stare A330-200. Tak się nie stało. Poprzednie miesiące i lata miały być sądne dla tej maszyny, ale producent ucina na razie wszelkie spekulacje o jej przyszłości.

O Air Greenland


Air Greenland (dawniej Grønlandsfly) – grenlandzkie linie lotnicze z siedzibą w Nuuk. Obsługują połączenia wewnątrz Grenlandii oraz dwa zamorskie do Kopenhagi i Reykjavíku. Głównym węzłem jest port lotniczy Kangerlussuaq.

Obecnie flota Air Greenland składa się z dziewięciu samolotów: jednego airbusa A330-200, jednego beechcrafta B200 King Air oraz siedmiu De Havillandów Dash 8-200. Przewoźnik oczekuje na dostawę dwóch samolotów: jednego A330-800neo oraz jednego beechcrafta B200 King Air. Oprócz samolotów grenlandzka linia posiada także 19 śmigłowców: osiem maszyn Bell 212, dziewięć airbusów H135 oraz dwa H225.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony