Partner serwisu

Air France zyskała 7 mld euro wsparcia

Rafał Dybiński 04.05.2020

Air France zyskała 7 mld euro wsparcia
fot. Piotr Bożyk
Stosowny organ nadzoru Unii Europejskiej zatwierdził w poniedziałek siedem miliardów euro państwowej pomocy dla Air France – informuje Agencja Reutera. Uzyskane wsparcie zapewni narodowej linii lotniczej niezbędne środki na złagodzenie szoku gospodarczego związanego z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2.
Komisja Europejska zwróciła uwagę na znaczenie Air France dla krajowej gospodarki oraz rolę, jaką odegrała w repatriacji obywateli i transporcie materiałów medycznych.

– Siedem mld euro w formie państwowej pożyczki zapewni Air France płynność, której pilnie potrzebuje, aby wytrzymać wpływ wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 – zaznaczyła Margrethe Vestager, wiceprzewodnicząca wykonawcza Komisji Europejskiej.

Rządy francuski i holenderski posiadają blisko 14 proc. grupy Air France-KLM, która powstała w wyniku połączenia dwóch krajowych przewoźników w 2004 roku.

Warunkiem rządowego wsparcia mają być proekologiczne działania oraz brak konkurencji z koleją na popularnych trasach do Paryża z Bordeaux, Lyonu, Nantes i Rennes. Jeśli czas podróży pomiędzy miastami nie wyniesie więcej niż 2,5h, wówczas uprzywilejowaną pozycję straci Air France. Szerzej piszemy o tym w tym materiale.

Narodowy przewoźnik powietrzny Francji będzie musiał również przeprowadzić daleko idące działania mające na celu redukcję emisji CO2. Do roku 2030 do połowy poziomu emisji z roku 2005 na pasażerokilometr oraz o 50 proc. do roku 2024 na trasach krótkodystansowych. Rok później dojdzie do tego również obowiązek wykorzystywania nie mniej niż dwóch proc. paliwa pochodzącego ze źródeł alternatywnych.

Air France to jedna z największych linii lotniczych na świecie. Główną siedzibą przewoźnika jest port Paryż-Roissy-Charles de Gaulle. Firma zatrudniała przed wybuchem pandemii koronawirusa blisko 85 tys. pracowników. Flota przewoźnika liczy 225 maszyn, głównie Airbusy A320-200, A319-100 i A318-100 oraz Boeingi 777-300ER i 777-200ER. Linia obsługiwała przed kryzysem 211 destynacji, w tym długodystansowe za Ocean Atlantycki. Przewiozła w ubiegłym roku 46 803 000 pasażerów. 

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo