Partner serwisu

Air Canada tnie 30 krajowych tras. Trzy ośrodki stracą wszystkie loty

Rafał Dybiński 07.07.2020

Air Canada tnie 30 krajowych tras. Trzy ośrodki stracą wszystkie loty
fot. Air Canada
Air Canada poinformowała w oficjalnym komunikacie o zawieszeniu usług na 30 krajowych trasach. Maszyny narodowego przewoźnika powietrznego z kraju Klonowego Liścia przestaną w ogóle obsługiwać osiem miejsc docelowych.
Air Canada ogłosiła cięcia tuż po tym jak potwierdzono... wzrost rezerwacji na krajowe rejsy. Najbardziej ucierpią Gaspe w stanie Quebec, Bathurst w stanie Nowy Brunszwik i Kingston w Ontario, które stracą wszystkie dotychczasowe usługi lotnicze. Porty w Wabush w prowincji Nowa Fundlandia i Labrador oraz Baie Comeau, Val d’Or i Mont Joli w stanie Quebec, a także North Bay z Ontario pozostaną aktywne dzięki Sunwing Airlines lub innym regionalnym przewoźnikom.

Narodowa linia lotnicza zrezygnowała całkowicie z obsługiwania odcinków Deer Lake–Goose Bay, Deer Lake–St. John’s, Fredericton–Halifax, Fredericton–Ottawa, Moncton–Halifax, Saint John–Halifax, Charlottetown–Halifax, Moncton–Ottawa, Gander–Goose Bay, Gander–St. John’s, Bathurst–Montreal, Wabush–Goose Bay,  Wabush–Sept-Iles, Goose Bay–St.John’s, Baie Comeau–Montreal, Baie Comeau–Mont Joli, Gaspe–Iles de la Madeleine, Gaspe–Quebec City, Sept-Iles–Quebec City, Val d’Or–Montreal, Mont Joli–Montreal, Rouyn-Noranda–Val d’Or, Kingston–Toronto, London–Ottawa, North Bay–Toronto, Windsor–Montreal, Regina–Winnipeg, Regina–Saskatoon, Regina–Ottawa i Saskatoon–Ottawa. Wszystkie wymienione wyżej trasy okazały się aktualnie "nieopłacalne".

Sternicy linii lotniczej, której największe dochody przynosiły rejsy długodystansowe, przewidują ciężką jesień i zimę dla całej branży, a także powrót do popytu sprzed wybuchu pandemii najwcześniej za trzy lata. Skasowane usługi znikną prawdopodobnie na dłuższy okres. Ponadto z floty wycofywane są starsze modele Airbusa. Niektóre trasy będzie jednak obsługiwać A220. Wąskokadłubowy samolot pasażerski średniego zasięgu, mieszczący do 133 miejsc, idealnie wpisuje się w bieżące zapotrzebowanie na rynku.

Air Canada wznowiła w minionym miesiącu międzykontynentalne loty z Toronto do Frankfurtu, Londynu, Zurychu, Tokio i Tel Awiwu. Narodowy przewoźnik lata także z Montrealu do Frankfurtu, Londynu, Paryża i Brukseli, natomiast z Vancouver oferuje rejsy do Londynu, Hongkongu, Tokio i Seulu.  Przewoźnik z Ameryki Północnej dodał później do rozkładu trasy transatlantyckie do Aten, Rzymu i Genewy z Montrealu, a następnie do Monachium, Lizbony, Amsterdamu, Rzymu i Aten z Toronto, a także do Frankfurtu z Calgary oraz transpacyficzną do Szanghaju z Vancouver.

Air Canada to największa linia lotnicza w kraju Klonowego Liścia. Obsłużyła w minionym roku 51 mln pasażerów. Przewoźnik jest jedynym międzynarodowym operatorem w Ameryce Północnej, który otrzymał cztery gwiazdki w rankingu niezależnej brytyjskiej firmy badawczej Skytrax. Przed wybuchem pandemii dysponowała flotą 189 maszyn, obsługujących 222 destynacje na całym świecie.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Lotniska regionalne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony