Partner serwisu

Air Astana odebrała kolejnego airbusa A321LR

Avgeek 28.08.2021

Air Astana odebrała kolejnego airbusa A321LR
fot. Air Astana
Linia Air Astana powitała na lotnisku w Nur-Sułtanie szóstego airbusa A321LR (P4-KGF). Kolejna maszyna tego typu dla przewoźnika jest leasingowana od firmy Air Lease Corporation (ALC) i napędzają ją najnowsze silniki Pratt & Whitney PW1100G.
Szósty airbus A321LR kazachskiej linii został wyprodukowany w zakładach Airbusa w Hamburgu. Według zapowiedzi ostatni z zamówionych A321LR dołączy do floty Air Astana tuż przed końcem tego roku.

A321neo Long Range linii Air Astana zabierają na pokład 166 pasażerów w układzie dwóch klas podróży: 16 w klasie biznes (2-2) oraz 150 w klasie ekonomicznej (3-3). Odświeżona kabina A321LR oferuje więcej przestrzeni osobistej, większe schowki na bagaże, zaawansowane oświetlenie kabiny LED oraz najnowocześniejszy pokładowy system rozrywki i łączności. Nowe samoloty dają kazachskiemu przewoźnikowi możliwość rozwoju na nowych europejskich i azjatyckich trasach. Obecnie A321LR obsługują międzynarodową siatkę połączeń linii na lotach do Dubaju, Frankfurtu, Londynu (od września br.), Stambułu, Sharm el-Sheikh i Podgoricy.

Flota grupy Air Astana, wliczając niskokosztowe FlyArystan, składa się z 35 samolotów: dziewięciu airbusów A320, sześciu A320neo, dwóch A321, czterech A321neo, sześciu A321LR, trzech boeingów B767-300ER oraz pięciu E190-E2. Przewoźnik oczekuje na dostawę 14 maszyn: dwóch A320neo, jednego A321LR, ośmiu A321neo oraz trzech boeingów 787-8 Dreamliner. Średni wiek floty Air Astana to zaledwie trzy lata, co czyni ją jedną z najmłodszych na świecie.

Wąskokadłubowy samolot na dalekie trasy


Wersja A321neo z maksymalną masą startową wynoszącą 97 ton ma największy zasięg (7408 km) ze wszystkich samolotów wąskokadłubowych dostępnych na rynku zarówno dziś, jak i w najbliższej przyszłości, dzięki czemu jest idealnie dostosowana do obsługi tras transatlantyckich i pozwoli liniom lotniczym wejść na nowe rynki dalekodystansowe, które były wcześniej niedostępne dla operatorów korzystających z samolotów wąskokadłubowych. A321LR jest wyposażony w trzy dodatkowe zbiorniki paliwa, a maksymalny zasięg tego wariantu to 4000 mil morskich (7408 km). Na pokład może zabrać od 164 do 206 pasażerów (w tym możliwość instalacji 20 siedzeń rozkładanych do pełnej pozycji płaskiej z przodu maszyny) dzięki nowej kabinie Airbus Cabin-Flex (ACF), zapewniającej pasażerom najwyższy poziom komfortu, a liniom lotniczym – wysoką elastyczność i optymalizację kosztów.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony