Partner serwisu

Firma AerSale kupiła 24 B757-200 na części oraz w celu przebudowy na frachtowce

Avgeek 20.09.2020

Firma AerSale kupiła 24 B757-200 na części oraz w celu przebudowy na frachtowce
fot. Piotr Bożyk
Firma AerSale, zajmująca się handlem samolotami i specjalista ds. wsparcia lotniczego, nabyła 24 samoloty pasażerskie boeing B757-200, które były przechowywane w jej zakładach w Arizonie i Nowym Meksyku w Stanach Zjednoczonych.
Firma zdemontuje część zakupionej floty na części zamienne, a resztę zamieni na frachtowce, na które, jak twierdzi, jest obecnie bardzo duże zapotrzebowanie. Wszystkie 24 zakupione samoloty są wyposażone w silniki Rolls-Royce RB211-535, a umowa obejmuje także 16 zapasowych silników RR.

- Przed początkiem pandemii COVID, w ładowniach samolotów pasażerskich przewożono więcej ładunków niż zwykłymi frachtowcami. Zmniejszenie popytu na podróże pasażerskie w połączeniu z gwałtownym wzrostem handlowym e-rynku oznaczał niedobór wyspecjalizowanych samolotów towarowych na dającą się przewidzieć przyszłość - zauważa Craig Wright, prezes AerSale ds. samolotów i silników.

24 B757 pochodzą z puli ponad 500 samolotów przechowywanych przez AerSale w Roswell w Nowym Meksyku i Goodyear w Arizonie w imieniu różnych linii lotniczych, instytucji finansowych oraz firm leasingowych. Według informacji firmy przebudowa frachtowca zostanie przeprowadzona przez AerSale w jej zakładzie w Goodyear. Nieujawniona na razie część nabytej floty i zapasowe silniki zostaną rozmontowane w celu odzyskania materiału nadającego się do ponownego użytku.

Firma AerSale nie ujawniła od kogo nabyła samoloty, ale twierdzi, że ostatnio były obsługiwane przez linię lotniczą z najwyższej półki. Dane z flot od Cirium Flightglobal pokazują, że American Airlines, Delta Air Lines i United Airlines mają tam składowane B757-200. Jednak wszystkie B757-200 przechowywane przez Deltę mają silniki Pratt & Whitney. American ma 36 samolotów B757-200 z napędem Rolls Royce wymienionych jako "w magazynie" i wcześniej zapowiedział, że zamierza wycofać swoją flotę B757 do końca 2021 r. Natomiast United przechowuje 26 maszyn B757 napędzanych silnikami RR, ale nie ogłosił publicznie żadnych planów przyspieszenia ich przejścia na lotniczą emeryturę.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony