Partner serwisu

Aeromexico i Delta testują odprawę SkyTeam

Mateusz Kieruzal 06.02.2022

Aeromexico i Delta testują odprawę SkyTeam
fot. Prague Airport
Aeromexico i Delta Air Lines wprowadzą odprawę bezdotykową z wykorzystaniem technologii dostarczanej przez sojusz SkyTeam, do którego należą. Obaj przewoźnicy będą pierwszymi, którzy wdrożą technologię Digital Spine, umożliwiającą cyfrową odprawę w przypadku podróży wieloma liniami lotniczymi za pośrednictwem istniejących aplikacji lub stron internetowych Aeromexico i Delta. 
SkyTeam Digital Spine to platforma technologiczna, która umożliwia komunikację między różnymi systemami linii lotniczych należących do sojuszu. Teraz opracowano bezproblemowy system, który umożliwia podróżnym, lecącym na pokładzie samolotów dwóch lub więcej przewoźników SkyTeam, cyfrową odprawę i generację kart pokładowych za pośrednictwem kanałów linii lotniczych. Następnie pasażerowie mogą udać się bezpośrednio do kontroli bezpieczeństwa, bez obowiązku skorzystania z kiosku czy dokonania odprawy przez pracownika obsługi naziemnej. Pozwala to na szybsze i bezdotykowe korzystanie z lotniska.

Aeromexico i Delta Air Lines są pierwszymi dwoma członkami, którzy wdrożyli technologię Digital Spine dostarczaną przez SkyTeam. Zastosowanie technologii będzie miało wpływ na ponad 50 tys. klientów podróżujących każdego miesiąca. – Innowacyjna technologia prowadzi do cyfryzacji podróży w celu zwiększenia bezpieczeństwa, wygody i zdrowia poprzez uniknięcie konieczności czekania w kolejce. Szybko pracujemy nad wdrożeniem tej nowej technologii odprawy u większości członków w 2022 roku – powiedział Walter Cho, przewodniczący zarządu Alliance SkyTeam.

Jak będzie działał system?

Aeromexico już w zeszłym roku wprowadziły technologię podróżowania bezdotykowego SkyTeam. Od tego czasu z powodzeniem skorzystało z niej ponad 300 tys. klientów. Wprowadzenie usługi przez meksykańskiego przewoźnika toruje drogę do szerszego wdrożenia w tym roku wśród większej liczby członków SkyTeam. Jeśli pasażer zakupi bilet Delta Air Lines z miasta Meksyk do Raleigh-Durham przez Nowy Jork-JFK, pierwszy lot będzie obsługiwany przez Aeromexico, a drugi przez Deltę. Korzystając z tej nowej technologii, pasażer będzie mógł skorzystać z aplikacji lub stron internetowych Delta lub Aeromexico, aby odprawić się na oba loty, generując sobie ważne karty pokładowe.

– Wiemy, że korzystanie z kanałów cyfrowych, takich jak aplikacja Fly Delta, do odprawy i uzyskania karty pokładowej jest ważnym elementem tworzenia bezstresowej podróży. Możliwość odprawy za pomocą naszych kanałów cyfrowych na dowolny lot Aeromexico to wielka korzyść dla naszych klientów, którzy podróżują za granicę – oświadczył Allan Bellemare, prezes Delta Air Lines.

Wspólne wysiłki Aeromexico i Delta

Przewoźnicy meksykańscy i amerykańscy mają jedno z silniejszych partnerstw na całym świecie. Obecnie Delta posiada około 49 proc. praw głosu w meksykańskich liniach lotniczych, chociaż ma to ulec zmianie, gdy tylko wejdzie w życie plan restrukturyzacji Aeromexico, dokonany na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego prawa ochrony przez upadłością. Delcie zostanie około 20 proc. udziałów.

Umowa o wspólnej współpracy między obiema stronami jest największym transgranicznym sojuszem w branży lotniczej między meksykańskimi i amerykańskimi liniami lotniczymi. W okresie od kwietnia 2017 roku do kwietnia 2021 roku obaj przewoźnicy łącznie przewieźli na lotach transgranicznych ponad 22 mln pasażerów.

Obecnie obaj przewoźnicy oferują 3678 lotów między Meksykiem a Stanami Zjednoczonymi, czyli o 3,6 proc. mniej operacji niż w lutym 2020 roku. Mimo to, oferowane jest o 0,8 proc. więcej miejsc. Najczęściej obsługiwaną aktualnie trasą między obydwoma krajami jest Cancun – Atlanta. Delta w lutym 2022 roku wykona 172 regularne loty, o 11 proc. więcej niż w 2020 roku, kiedy oferowanie przed wybuchem pandemii COVID-19 było rekordowe.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo