Partner serwisu

AAPA: W sierpniu w Azji praktycznie zamarł międzynarodowy pasażerski ruch lotniczy

Tomasz Śniedziewski 28.09.2020

AAPA: W sierpniu w Azji praktycznie zamarł międzynarodowy pasażerski ruch lotniczy
Fot. Tomasz Śniedziewski
Ograniczenia w podróżowaniu narzucane przez rządy krajów Azji spowodowały, że w sierpniu trudno było mówić o jakimkolwiek międzynarodowym pasażerskim ruchu lotniczym w regionie - poinformowało Zrzeszenie Linii Lotniczych Azji i Pacyfiku (AAPA).
W sierpniu, na pokładach samolotów 40 przewoźników z siedzibą w Azji-Pacyfiku, podróżowało jedynie około 1 mln międzynarodowych pasażerów, informuje w najnowszym raporcie AAPA.

Chaotyczne i niezharmonizowane regulacje

Tegoroczne dane przewozowe oznaczają 97 proc. spadek w porównaniu z analogicznym okresem przed rokiem, kiedy linie lotnicze przewiozły prawie 33,6 mln podróżnych. W sierpniu popyt w regionie spadł o 95,9 proc. rdr, podczas gdy oferowanie skurczyło się o 90,4 proc., a średni współczynnik wypełnienia (LF) obniżył się o 47 pp. do poziomu 35,8 proc.

- Trudno mówić o jakimkolwiek międzynarodowym pasażerskim ruchu lotniczym w regonie, gdyż ograniczenia na granicach poważnie dobijają międzynarodowy ruch lotniczy. Nagłe ponowne zamykanie granic przez niektóre kraje, będące odpowiedzią na wzrosty przypadków zakażenia koronawirusem COVID-19, doprowadziły do dalszego skurczenia się popytu na przewozy pasażerskie. Podróżni, linie lotnicze i lotniska z trudem są w stanie pojąć sens chaotycznych i niezharmonizowanych regulacji granicznych narzucanych przez różne kraje - alarmował Subhas Menon, dyrektor generalny AAPA.

Kolejny apel o koordynację działań

Zrzeszenie po raz kolejny w ostatnich miesiącach ponowiło apel o wypracowanie skoordynowanej odpowiedzi krajów w regionie na zagrożenia związane z rozprzestrzenianiem się zakażeń koronawirusem. - Najnowsze dane przewozowe podkreślają konieczność, by rządy dokonały przeglądu obecnych ograniczeń i wdrożyły zharmonizowane procedury oparte na obiektywnym szacowaniu ryzyka. Nieskoordynowane rozwiązania i nagłe zmiany procedur jedynie doprowadzą do osłabienia zaufania do podróżowania, oraz wywołają szersze reperkusje, które będą miały wpływ na konsumentów oraz na działalność biznesową, wykraczający daleko poza branżę lotniczą - dodał Menon.

AAPA apeluje, by szybko dokonać przeglądu zasadności zamykania granic oraz wymogów odbywania obowiązkowej kwarantanny, szczególnie w przypadku podróży pomiędzy krajami, w którym pandemia koronawirusa została opanowana, a liczba aktywnych przypadków zakażenia jest niewielka.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo