Partner serwisu

A380 będzie latać dla Emirates jeszcze co najmniej dekadę

Rafał Dybiński 24.07.2020

A380 będzie latać dla Emirates jeszcze co najmniej dekadę
fot. Piotr Bożyk
Prezes Emirates Tim Clark jest przekonany, że Airbusy A380 będą służyć linii lotniczej z Dubaju jeszcze przez co najmniej dekadę.
Super Jumbo przewoźnika znad Zatoki Perskiej wznowiły 15 lipca obsługę tras o wysokim popycie do Londynu oraz Paryża. Od sierpnia będą natomiast realizować codzienne rejsy do Amsterdamu. Pozostałe linie lotnicze z powodu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 uziemiły lub wycofały już z floty olbrzymie maszyny.

– A380 zdefiniowało nas pod wieloma względami. Zainwestowaliśmy ogromne środki, ale to naprawdę się opłaciło – zapewnia Clark dla "Business Insider".

Super Jumbo to największe samoloty pasażerskie jakie powstały w historii lotnictwa. Potrafią na swoich przestronnych pokładach pomieścić do 600 pasażerów. Moduły pierwszej klasy są wyposażone w bar, strefę relaksu i prysznice.

Emirates posiadają 115 maszyn A380 w swojej flocie, która powiększy się jeszcze o osiem Super Jumbo. Będzie to jednak ostatnie takie zamówienie, bowiem Airbus zapowiedział zaprzestanie produkcji w 2021 roku. – Nic na to już nie poradzimy, ale będziemy z nich korzystać tak długo, jak to możliwe. Miejmy nadzieję, że zobaczymy je latające przez co najmniej kolejne dziesięć lat – podkreślił Clark.

Jego zdanie nie podzielają jednak sternicy pozostałych przewoźników powietrznych. Qatar Airways postrzega eksploatację A380 w obecnych czasach jako nieuzasadnioną z powodów środowiskowych i komercyjnych. Qantas zaparkowały wszystkie dwanaście swoich Super Jumbo w różnych miejscach na całym świecie. Wątpliwy jest również powrót tej maszyny do latania w barwach Lufthansy. Pod koniec czerwca dziewięć A380 pożegnało definitywnie Air France.

Emirates złożyło wcześniej także zamówienia na 115 nowych Boeingów 777X i Dreamlinerów 787. Ich dostawa została jednak przesunięta na 2022 rok ze względu na kryzys wywołany wirusem COVID-19. Sternik Emirates wierzy wciąż w efektywność Super Jumbo. – Nie zrozumcie mnie źle. Nie oznacza to, że B777X nie będą dobre, ale nie sądzę, że będą tak dobre jak A380 – podsumował Clark.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony