Partner serwisu

A350-1000 Etihad przyleci na Heathrow szybciej, niż planowano

Mateusz Kieruzal 25.07.2022

A350-1000 Etihad przyleci na Heathrow szybciej, niż planowano
fot. Etihad Airways
Etihad, narodowy przewoźnik lotniczy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, wykorzysta airbusa A350-1000 na lotach z Abu Zabi do Londynu-Heathrow szybciej niż pierwotnie zakładano. Pierwszy lot miał się odbyć 30 października, w dniu, w którym linie lotnicze przestawiają swoje siatki na zimowe rozkłady. Teraz operator planuje wykonać pierwszy rejs 22 września. 
A350, nowy flagowiec emirackiej linii, z zupełnie nowym produktem biznesowym, wszedł do czynnej służby dopiero w marcu tego roku. Wcześniej z powodu problemów finansowych przewoźnika samoloty tego typu były zbazowane po opuszczeniu linii produkcyjnej na lotnisku we francuskim Bordeaux. A350-1000 będzie wykonywał rotację EY11 oraz EY12.

371-miejscowy samolot będzie kursował pomiędzy stolicą Zjednoczonych Emiratów Arabskich a Wielkiej Brytanii pięć razy w tygodniu. Etihad do tej pory nie zakomunikował, czy zamierza dedykować samolot do obsługi codziennych rejsów. Szerokokadłubowy airbus zastąpi 336-miejscowego boeinga B787-10, który lata na tej trasie również pięć razy w tygodniu. Po korekcie rozkładu największy Dreamliner będzie wykonywał rejsy we wtorki i piątki.

Zmiana samolotu oznacza, że tygodniowa podaż foteli zostanie zwiększona o siedem proc. tygodniowo. Oferta klasy biznes zwiększy się o 27 proc. Liczba miejsc w klasie ekonomicznej ulegnie zwiększeniu o pięć proc. Samolot z Abu Zabi wystartuje o godz. 02:15 czasu lokalnego, a wyląduje w Londynie-Heathrow o godz. 06:45. Lot powrotny zaplanowano na godz. 09:30, natomiast lądowanie w porcie lotniczym Abu Zabi o godz. 19:15 czasu lokalnego.

Etihad obecnie wykonuje pięć lotów dziennie do i z Londynu. W 2019 roku, kiedy linie otrzymały sloty, które na podstawie cesji użytkowały nieistniejące już indyjskie linie lotnicze Jet Airways, gdzie Etihad miał swoje udziały, emiracki przewoźnik zdecydował się o przejęciu z powrotem praw na star i lądowanie i zaoferowanie pięciu rotacji dziennie. W czasie lockdownów, które były wprowadzane z powodu rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa, linie latały do Londynu mniej.

Od lipca br. Etihad powrócił do wykonywania pięciu lotów dziennie, lecz od września przewoźnik zmniejszy liczbę dziennych rotacji. Pasażerowie będą mogli skorzystać z jednego z czterech lotów. W rekordowym dla branży lotniczej 2019 roku linie Etihad przewiozły do i z Londynu-Heathrow prawie 1,1 miliona pasażerów. Współczynnik wypełniania miejsc wyniósł zadawalające 86 proc.

Jak można się spodziewać, około trzy czwarte pasażerów korzystało z lotniska Abu Zabi jako portu przesiadkowego. Linie najwięcej pasażerów przewiozły do Indii. Etihad przewoził znacznie więcej pasażerów z Indii niż Emirates i Qatar Airways. Pozostałymi największymi rynkami były Australia, Tajlandia, Filipiny, Chiny, Pakistan, Arabia Saudyjska, Indonezja i Sri Lanka.

Z transferowych lotnisk docelowych najwięcej pasażerów z Londynu-Heathrow podróżowało przez Abu Zabi do Sydney, a następnie do Delhi, Mumbaju, Melbourne, Koczin, Madrasu, Brisbane, Manili, Hyderabadu i Ahmedabadu.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony