Partner serwisu

81 proc. podróżnych jest gotowa do lotu w ciągu roku

Redakcja/inf. pras. 04.02.2021

81 proc. podróżnych jest gotowa do lotu w ciągu roku
fot. Piotr Bożyk
Badanie przeprowadzone przez firmę Honeywell wśród prawie 900 respondentów z Bliskiego Wschodu, Turcji i Europy Środkowo-Wschodniej wykazało, że pomimo ograniczenia liczby podróży lotniczych podczas pandemii COVID-19, większość podróżnych jest gotowa na ponowny lot w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W ankiecie wskazano również najważniejsze czynniki, które są kluczowe, aby zwiększyć zaufanie pasażerów lotniczych.
Anonimowa ankieta ujawniła, że pomimo globalnego spowolnienia ruchu turystycznego w 2020 r. jedna trzecia respondentów (34%) stwierdziła, że podczas pandemii odbyła lot. Spośród dwóch trzecich (66%), które stwierdziły, że nie leciały samolotem, 81% uznało, że byliby gotowi do odbycia lotu w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Ponadto czterech na 10 respondentów (42%) wskazało, że są skłonni rozważyć lot w czasie pandemii, pod warunkiem, że porty i linie lotnicze podejmą odpowiednie środki ostrożności w zakresie bezpieczeństwa i higieny.

W oparciu o nową technologię w stosunku do tradycyjnych procesów, prawie dwie trzecie respondentów (65%) jest za używaniem światła ultrafioletowego (UV) do czyszczenia kabin linii lotniczych zamiast prowadzenia ręcznego czyszczenia przez personel linii lotniczej (12%) lub samodzielnym czyszczeniem siedziska (16%).

– Wyniki ankiety pokazują, że większość podróżnych spodziewa się ponownego lotu w ciągu najbliższych 12 miesięcy, ale są zaniepokojeni obecną sytuacją. Priorytetowe są dla nich wytyczne dotyczące dystansu społecznego i środków ochrony osobistej podczas lotu. Czyszczenie powierzchni jest niezwykle ważne dla pasażerów i oczekują tu wykorzystywania nowych technologii, takich jak czyszczenie promieniami UV zamiast tradycyjnych metod – powiedział Anthony Florian, wiceprezes Airlines, EMEAI, Honeywell Aerospace. – Honeywell oferuje obecnie różnorodne rozwiązania higieniczne, takie jak system ochrony przed promieniowaniem UV i środki ochrony osobistej, w tym maseczki i rękawice, które możemy zaoferować liniom lotniczym, aby zaspokoić potrzeby ich pasażerów. Będziemy nadal rozmawiać z liderami branży na temat rodzajów nowych produktów i usług, które możemy wspierać, aby dalej dbać i monitorować czystość ich samolotów – dodał Florian.

Badanie wykazało również, jak poważnie respondenci podchodzą do środków higieny i bezpieczeństwa związanych z podróżami lotniczymi. Prawie połowa (49%) wszystkich respondentów wskazała, że chce mieć pewność co do czystości powierzchni lotnisk i samolotów, obowiązkowego stosowania środków ochrony indywidualnej, takich jak maska i rękawice, oraz zdolności do zachowania dystansu społecznego przed ponownym rozważeniem latania. Prawie dwie trzecie respondentów stwierdziło, że chciałoby zobaczyć wprowadzenie zaawansowanych systemów czyszczenia, takich jak światło UV, które jest używane przed wejściem na pokład.

Nic dziwnego, że w przypadku respondentów, którzy zamierzają podróżować w krótkim okresie, przeważająca większość (81%) wskazała trzy najbardziej pożądane produkty, które linie lotnicze powinny oferować jako bezpłatne na pokładzie: maseczki, środek antybakteryjny do rąk i chusteczki do dezynfekcji.

Ta nieformalna i anonimowa ankieta internetowa objęła 884 respondentów z Bliskiego Wschodu, Turcji i Europy Środkowo-Wschodniej oraz niewielką liczbę z innych części Europy. Większość, 61%, była w wieku od 25 do 34 lat (32%) i od 45 do 54 lat (29%). Badani podróżni latają jednakowo w celach biznesowych i rekreacyjnych, a 68% lata co najmniej pięć razy w roku.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo