Partner serwisu

2,4 mld dol. kwartalnej straty American Airlines. Odroczone dostawy B737 MAX

Rafał Dybiński 23.10.2020

2,4 mld dol. kwartalnej straty American Airlines. Odroczone dostawy B737 MAX
fot American Airlines
Linie lotnicze American Airlines straciły w trzecim kwartale 2,4 mld dolarów – poinformowano w oficjalnym komunikacie. Przychody jednego z dwóch największych przewoźników powietrznych Stanów Zjednoczonych spadły o 73 proc.
American Airlines zakończyły trzeci kwartał bieżącego r–ku z dostępnymi środkami na poziomie 13,6 mld dolarów. Zdolności kredytowe wzrosły o dwa mld dolarów do kwoty 7,5 mld dzięki rządowemu programowi wsparcia CARES Act. Firma wypuści na rynek nową emisję akcji, co przyniesie kolejny mld dolarów zwiększenia płynności.

– Podjęliśmy działania, aby obniżyć koszty i wzmocnić naszą pozycję finansową, żeby nasi klienci mogli podróżować bez obaw. Przed nami wciąż długa droga, ale poprzez nadzwyczajne zaangażowanie skupiamy się na radzeniu sobie z pandemią. Chcemy przygotować się dobrze na powrót popytu – podkreślił Doug Parker, prezes American Airlines.

Przewoźnik z Teksasu wdraża aktualnie program testów na obecność wirusa COVID-19, którymi są objęci na razie pasażerowie zmierzający na Hawaje i Kostarykę. Wkrótce inicjatywa zostanie rozszerzona również dla podróżnych udających się na Jamajkę i Bahamy. Poza tym zniesiono opłaty za zmianę rezerwacji dla wszystkich krajowych destynacji oraz na krótkich międzynarodowych trasach.

American Airlines zwiększyły znacząco liczbę rejsów cargo w sierpniu i we wrześniu, wykonując w tych dwóch wakacyjnych miesiącach ponad 1900 takich lotów do 32 miejsc docelowych. Dzięki nim przychody firmy wrosły o 207 mln dolarów.

Jedna z dwóch największych linii lotniczych Stanów Zjednoczonych kontynuuje agresywne działania w celu obniżenia kosztów i zachowania gotówki. Usunięto z floty ponad 150 najmniej ekonomicznych samolotów. Wycofanie z lotów objęło Boeingi 757 i 767, Embraery 190, Airbusy 330-300 i Bombardiery CRJ-200. To samo spotka w najbliższym czasie piętnaście Airbusów 330-200. Przewoźnik z Teksasu osiągnął również porozumienie z Boeingiem w sprawie odroczenia dostaw siedemnastu samolotów wersji 737 MAX. Maszyny zamiast w 2021 i 2022 roku zostaną odebrane w 2024 i 2025 roku.

American Airlines podjęły także trudną decyzję o zwolnieniu od 1 października 19 tys. pracowników po wygaśnięciu rządowego wsparcia CARES Act. Kolejne 20 tys. zatrudnionych zdecydowało się na wcześniejszą emeryturę lub długoterminowy bezpłatny urlop. Rezygnacja z prac związanych z modyfikacją floty oraz zakupów sprzętu do obsługi naziemnej, a także niekrytycznych inwestycji czy projektów informatycznych pozwoliła zaoszczędzić kolejne 300 mln dolarów. Dzienne spalanie gotówki zmniejszono z 58 mln dolarów w drugim kwartale do 44 mln dolarów. Na czwarty kwartał ten wskaźnik ma spaść do poziomu między 25 a 30 mln dolarów.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo