Partner serwisu

200 kg ładunku na odległość do 40 km. To potrafi elektryczny VoloDrone

inf. pras 04.09.2021

200 kg ładunku na odległość do 40 km. To potrafi elektryczny VoloDrone
fot. DB Schenker
Pionier miejskiej mobilności powietrznej (UAM, Urban Air Mobility), firma Volocopter oraz przedsiębiorstwo DB Schenker, ogłosili, że na terenie centrum wystawienniczo-targowego Messe Stuttgart z powodzeniem przeprowadzili wspólny, statyczny Proof of Concept (PoC) dotyczący wykorzystania VoloDrone w centrach logistycznych.
Przy wsparciu Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics I, partnerzy tworzą pierwszy projekt operacji naziemnych w logistyce, z udziałem elektrycznych dronów cargo.

W trakcie testu sprawdzono, w jaki sposób operatorzy logistyczni mogą zarządzać personelem, ładunkami, zautomatyzowanymi pojazdami naziemnymi i dronami VoloDrone, aby stworzyć wydajny proces i bezpieczne środowisko dla przyszłych operacji wykonywanych przez VoloDrone. Na podstawie uzyskanych wyników, opracowany zostanie pierwszy tego rodzaju projekt, który posłuży jako podstawa do integracji operacji z wykorzystaniem dronów VoloDrone w sieciach logistycznych na całym świecie. Będzie to realizacja celu dotyczącego automatyzacji i zrównoważonego rozwoju w łańcuchach dostaw.

- Opracowując projekt operacji z wykorzystaniem VoloDrone, Volocopter wytycza drogę do kolejnego wymiaru logistyki transportowej z konkretnymi, operacyjnymi danymi potwierdzającymi nasze deklaracje. Współpraca z DB Schenker pokazuje, że mamy do czynienia ze świetnym inwestorem i wartościowym partnerem, umożliwiającym wdrożenie komercyjnych operacji z wykorzystaniem VoloDrone - podkreślił Christian Bauer, CCO Volocopter. 

Zespoły badawcze z firm Volocopter, DB Schenker i Fraunhofer IML przeprowadziły symulację wdrożenia VoloDrone do sieci logistycznej, analizując naziemne procesy kodowania towarów, określając bezpieczne ładunki i towary, testując zautomatyzowane dostarczanie ładunków do drona przez pojazdy autonomiczne oraz identyfikując inne niezbędne kontrole ładunków przed lotem. Następnie przeprowadzono i sprawdzono procesy transportu i załadunku obciążenia VoloDrone w celu określenia bezpiecznych, standardowych procedur dla pracowników na ziemi, przygotowujących VoloDrone do lotu.

- VoloDrone otwiera nowe możliwości dla branży logistycznej i stanowi kluczowy element planów DB Schenker w zakresie innowacji i zrównoważonego rozwoju w logistyce. Pozycja firmy Volocopter w tej wschodzącej branży miejskiej mobilności powietrznej jest najbardziej widoczna w ich praktycznych rozwiązaniach, podejściu zorientowanym na klienta oraz zaangażowaniu w urzeczywistnienie UAM - zaznaczył Erik Wirsing, Global Head of Innovation w DB Schenker.

Od początku współpracy trwającej od połowy 2019 roku, Volocopter i DB Schenker rozwijają VoloDrone pod kątem komercyjnego wdrożenia i oceniają możliwości wykorzystania dronów w logistyce w ramach usług B2B. VoloDrone, ciężki, wielofunkcyjny dron towarowy firmy Volocopter, jest zasilany akumulatorami. Może transportować ładunek o wadze 200 kg na odległość do 40 km i ma 18 wirników i silników, które napędzają ten autonomiczny, elektryczny statek powietrzny pionowego startu i lądowania (eVTOL).

Rozwiązanie UAM dla logistyki miejskiej będzie działać w ramach opracowanego przez Volocopter ekosystemu dla miast, składającego się również z usług mobilności pasażerskiej (VoloCity i VoloConnect), infrastruktury (VoloPort) oraz cyfrowego systemu koordynującego i wyświetlającego wszystkie operacje w czasie rzeczywistym (VoloIQ). Zautomatyzowane roboty mobilne na potrzeby tego projektu dostarczyła firma Gideon Brothers, partner DB Schenker, pionier w dziedzinie autonomicznej robotyki mobilnej. Po ukończeniu tego etapu projekt zostanie udostępniony partnerom przedsięwzięcia na podstawie umowy o zachowaniu poufności.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony