Partner serwisu
Prawo i polityka

Wojciechowicz: Koncepcja duoportu została zrealizowana, bo mamy Modlin

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Wojciechowicz: Koncepcja duoportu została zrealizowana, bo mamy Modlin
fot. Port Lotniczy Warszawa/Modlin
„Koncepcja duoportu Modlin-Okęcie została zrealizowana, bo mamy Modlin, który działa i którego rozwój będzie tańszą opcją niż inwestycja w CPK” – mówi Jacek Wojciechowicz, niezrzeszony kandydat na prezydenta Warszawy, który zadeklarował obronę Okęcia przed likwidacją i zaproponował referendum w tej sprawie.

Jacek Wojciechowicz podczas briefingu prasowego bronił Lotniska Chopina. – To miejsca pracy, prestiż miasta, wygoda mieszkańców, turystów i inwestorów tworzących nowe miejsca pracy. Ponad 2 mln warszawiaków ma silny głos, którego politycy nie mogą lekceważyć – mówił. Kandydat na prezydenta Warszawy zaapelował do Rady Warszawy o rozważenie możliwości rozpisania referendum, w którym warszawiacy będą mogli wypowiedzieć się, czy chcą zamknięcia lotniska im. F. Chopina na Okęciu. Dla Warszawy to lotnisko jest być albo nie być – ocenił. Już w rozmowie z Rynkiem Lotniczym precyzuje, że „zarówno mieszkańcy Baranowa, jak i warszawiacy nie mieli możliwości podjęcia decyzji w ważnych dla nich sprawach”.

Argumentuje przy tym, że dla Warszawy likwidacja Lotniska Chopina oznacza utratę milionów z podatków oraz utratę kilkunastu tysięcy miejsc pracy osób, które pracują na lotnisku Chopina. – Należałoby zapytać, dlaczego podjęto decyzję, która oznacza, że kilkanaście miliardów złotych, które zostały zainwestowane już w infrastrukturę lotniskową, ale również infrastrukturę okołolotniskową, zostaje praktycznie wyrzucone do kosza – podkreśla.

Przypomnijmy, że rząd w 2015 roku rozważał pomysł stworzenia duoportu z lotniska Chopina i Modlina, gdzie ten drugi port miałby być rozbudowany i docelowo obsłużyć nawet 40 mln pasażerów rocznie. Ta koncepcja przez jakiś czas przeważała nad opcją budowy zupełnie nowego lotniska między Łodzią i Warszawą (CPL), które miałoby obsłużyć przynajmniej 50 mln osób rocznie. Wówczas wiceprezydentem Warszawy był właśnie Jacek Wojciechowicz. Ostatecznie ten pomysł przegrał z CPK.

W rozmowie z Rynkiem Lotniczym polityk podkreśla: – Koncepcja duoportu została zrealizowana, bo mamy Modlin, z którego latają pasażerowie. Inwestycja w rozwój infrastruktury portu w Nowym Dworze Mazowieckim jest znacznie tańsza niż wydanie 35 miliardów na Centralny Port Komunikacyjny – mówi.

Ewentualne połączenie Okęcia i portu w Modlinie to temat, który podniósł Mikołaj Wild, pełnomocnik rządowy ds. CPK podczas pierwszego czytania rządowego projektu ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym. – W sytuacji, w której dzielimy ruch między dwa porty, nie mamy możliwości, aby zwozić pasażerów w jedno miejsce i rozwozić ich tam, gdzie chcą lecieć. Mieszkańcy regionu nie są w stanie zapewnić rentowności połączenia – komentował z trybuny sejmowej rządowy przedstawiciel ds. CPK, dodając, że „LOT-owi się udało, i wszyscy kibicujemy mu dalej”. Wojciechowicz nie zgadza się z tą tezą: „LOT nie jest taką potęgą jak Air France i nie będzie w stanie generować wystarczającego ruchu na CPK”.

Pierwszy terminal gigantycznego lotniska ma być zbudowany z myślą o obsłudze około 50 mln pasażerów rocznie. Z uwzględnieniem rozbudowy, obiekt ma mieć możliwość obsługi ponad 100 mln pasażerów w ciągu roku. Jak wiadomo, pierwsza faza inwestycji ma kosztować od 31 do 35 mld zł. Specustawę bez poprawek przyjął Senat. Dokument czeka na podpis prezydenta.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

inf. pras. 13 września 2023

Horyzontalny Rozkład Jazdy. Impuls dla rozwoju kolei w Polsce

Biznes i przemysł

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Mateusz Kieruzal 04 września 2023

Zobacz również:

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

inf. pras. 13 września 2023

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Mateusz Kieruzal 04 września 2023

Znaczenie i rola CPK w powojennej odbudowie Ukrainy

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

inf. pras. 13 września 2023

Horyzontalny Rozkład Jazdy. Impuls dla rozwoju kolei w Polsce

Biznes i przemysł

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Mateusz Kieruzal 04 września 2023

Zobacz również:

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

inf. pras. 13 września 2023

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Mateusz Kieruzal 04 września 2023

Znaczenie i rola CPK w powojennej odbudowie Ukrainy

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5