Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Władze Łodzi: PPL jawnie dyskryminuje Lublinek

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Władze Łodzi: PPL jawnie dyskryminuje Lublinek
Fot. Łódź Airport
Wybór Radomia na zapasowe lotnisko dla Centralnego Portu Komunikacyjnego to dyskryminacja Łodzi i marnotrawstwo publicznych pieniędzy. Łódzki port jest gotów od ręki przejąć pasażerów z Warszawy. Nie potrzeba wielomilionowych inwestycji – przekonują łódzcy samorządowcy.

Łódzkich samorządowców rozsierdziła zapowiedź Państwowych Portów Lotniczych. Włodarze PPL zapowiadają, że zapasowym portem dla lotnisk w Warszawie ma zostać Radom. To tam skierowane zostałyby tanie linie i loty czarterowe. Oznacza to spore inwestycje i zwiększenie przepustowości do 10 mln pasażerów rocznie. W sprawie przejęcia radomskiego portu podpisano list intencyjny między PPL i władzami miasta.

To nie mogło spodobać się w Łodzi. Tutejszy port na Lublinku od lat ma poważne kłopoty ze znalezieniem przewoźników. Funkcja zapasowego portu dla Centralnego Portu Komunikacyjnego może być ratunkiem dla nierentownego lotniska. Nowe decyzje władz PPL przekreślają te nadzieje.

Zabieg pod wybory?

Władze Łodzi przypominają, że do rozbudowy lotniska w Radomiu niezbędne są inwestycje idące w setki milionów złotych. Tymczasem łódzki port jest gotowy natychmiast przejąć ruch. Co prawda przy dalszym zwiększaniu ruchu niezbędna byłaby rozbudowa terminala, ale nie ma potrzeby przebudowywania pasa startowego – tak jak w Radomiu.

Również geografia stoi po stronie Łodzi. Odległość między oboma miastami a Warszawą jest niemal identyczna, ale to Łódź może pochwalić się lepszym połączeniem kolejowym oraz infrastrukturą drogową.

– Trzeba pamiętać, że to linie lotnicze decydują skąd latają, a główni gracze na polskim rynku jasno zadeklarowali, że przenosić lotów do Radomia nie zamierzają. Problemem jednak może być to, że niemałe środki publiczne mogą być zaangażowane w coś, co z punktu widzenia nie tylko Łodzi, ale i Polski jest całkowicie zbędne – mówi Mateusz Walasek, radny PO z Łodzi.

Przypomina, że w czasie remontu Okęcia w 2010 roku to w Łodzi obsługiwano ruch na poziomie 20 tysięcy pasażerów dziennie. Do tego licząca siedemset tysięcy mieszkańców Łódź wraz z aglomeracją ma większy potencjał pasażerski niż 200-tysięczny Radom.

To jednak nie wszystko. Łódź jest bowiem – jako jedyne z dużych miast w Polsce – ignorowana przez narodowego przewoźnika. Z Łodzi nie odlatuje żaden samolot LOT-u. – LOT wykazuje więcej zaangażowania w Budapeszt niż w trzecie największe miasto w Polsce, którego mieszkańcy składali się na jego utrzymanie. Mówimy o przewoźniku, który ma zobowiązania publiczne, nie tylko biznesowe. To jawna dyskryminacja – dodaje Walasek.

Według radnego taka decyzja to efekt działania radomskich parlamentarzystów. Istnieje też pogląd, że lotniskowe deklaracje to zabieg przed wyborami samorządowymi. Lepiej zadbać o elektorat w Radomiu, niż dopieszczać Łódź, gdzie żaden kandydat PiS raczej nie zagrozi Hannie Zdanowskiej.

Lotnisko kluczowe dla miasta

Mimo kłopotów, władze Łodzi podkreślają znaczenie lokalnego portu. Jego główna rola to obsługa ruchu jednej z największych w Polsce aglomeracji. Ostatnio uruchomiono połączenia do Bułgarii i Grecji.

– Z drugiej strony ostatnie zamieszanie polityczne wokół lotnisk w Warszawie i okolicach sprawia, że cześć przewoźników obsługujących stolicę może być zainteresowana lataniem z lotniska, które oferuje większą stabilność. Dlatego jesteśmy otwarci na przejęcie części ruchu obsługiwanego w Warszawie – mówi Mateusz Walasek.

Dodaje, że lotnisko jest istotnym elementem rozwoju miasta. Mimo bliskości Warszawy dla mieszkańców ważne jest, by dostępna była oferta połączeń z samej Łodzi. Łódź jest miejscem wielu inwestycji i potrzeba, by inwestorzy mieli możliwość szybkiej komunikacji. Stąd uwaga przywiązywana do przewozów klasycznego przewoźnika. – Jednocześnie mieszkańcy miasta oczekują też połączeń do rodzin, miejsc pracy czy wypoczynku – stąd potrzeba lotów niskokosztowych i czarterowych. W Łodzi bardzo dynamicznie rośnie ruch turystyczny. Poszerzanie oferty połączeń lotniczych powinno jeszcze zwiększyć tę dynamikę – dodaje radny Walasek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Łódź nie chce nowych osiedli przy lotnisku

Infrastruktura i lotniska

Łódź nie chce nowych osiedli przy lotnisku

Kasper Fiszer 01 września 2023

Łódź: Rekordowe półrocze i ponad 154 tys. pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Łódzkie lotnisko straciło 35 mln złotych w 2022 roku

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Łódź nie chce nowych osiedli przy lotnisku

Infrastruktura i lotniska

Łódź nie chce nowych osiedli przy lotnisku

Kasper Fiszer 01 września 2023

Łódź: Rekordowe półrocze i ponad 154 tys. pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Łódzkie lotnisko straciło 35 mln złotych w 2022 roku

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5