Jeszcze niedawno tania linia lotnicza Wizz Air informowała o zbazowaniu na Lotnisku Chopina swojego siódmego samolotu. Teraz ogłasza dołączenie do floty ósmej maszyny – Airbusa A321, który jest zarazem czwartym samolotem tej kategorii. Przewoźnik ogłosił też otwarcie nowej trasy do Bordeaux.
– To nasz ósmy samolot A321 – i zarazem czwarty tej kategorii, ostatni, który dołączył do floty. Jest najbardziej wydajny na loty w niedużych odległościach, jednostkowo oszczędzamy około 10%, co pozwala na obniżenie cen i przelot większej liczby pasażerów – mówił dyrektor marketingu Wizz Air, Johan Eidhagen.
Szef Wizz Aira podsumował również wieloletnią obecność tego przewoźnika w Polsce. Wizz Air jest już w ośmiu polskich miastach, w kraju ma 6 swoich baz i, wraz z nowych Aibusem A321 – 24 samoloty. – Oferujemy 151 tras do 28 krajów. Z Warszawy oferujemy 50 tras do 25 państw. Rozwijamy nie tylko rynek polski, ale warszawski, siatkę połączeń z Warszawy – dodał szef marketingu przewoźnika.
To również czwarty duży samolot w bazie Wizz Air na Lotnisku Chopina w Warszawie. Obecność A321 z pewnością przyczyni się do lepszego wykorzystania przepustowości portu lotniczego, co jest bardzo ważne. Przypomnijmy, że zaledwie w zeszłym tygodniu przypominaliśmy o zbazowaniu kolejnego,
siódmego samolotu Wizz Air na Lotnisku Chopina. Stołeczny port, który od lat otwarcie mówi o tym, że nie chce u siebie tanich linii, nie może jednocześnie procesu “rozpychania się” tanich przewoźników zatrzymać.
Wizz Air ogłosił również nową trasę do Bordeaux. Loty z Warszawy do francuskiego miasta rozpoczną się 25 marca 2018 roku, a ich cena wyjściowa wynosi 129 zł. Wizz Air zwiększa również dzienną liczbę połączeń, m.in. do Rzymu i Tel Awiwu oraz do Kijowa, Reykjaviku i Malmo.
Lotnisko Chopina, obsługujące obecnie około 13 mln pasażerów rocznie, powoli wyczerpuje swoją przepustowość, która maksymalnie sięga 20 mln podróżnych w ciągu roku. Przedstawiciele lotniska od lat podkreślają, że tanich linii nie zachęcają do lądowania u siebie, natomiast nie mogą im tego również zabronić. Wybudowane pod Warszawą lotnisko w Modlinie, dedykowane obecnie tanim liniom, obsługuje jedynie Ryanaira. Irlandzki przewoźnik jakiś czas temu również zdecydował o przeniesieniu swoich tras krajowych do głównego portu w Warszawie.