Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Wild: Miasto przy lotnisku zaplanujemy wspólnie z samorządami


Wstecz Dalej

Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2018-05-05 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wild: Miasto przy lotnisku zaplanujemy wspólnie z samorządami
Wizja airport city przy lotnisku w Oslowiz. Haptic Architects
Przyszłe miasto położone w sąsiedztwie Centralnego Portu Komunikacyjnego ma być pierwszym w Polsce ośrodkiem zaplanowanym od początku do końca w oparciu o analizę potrzeb mieszkańców. Pośrednikiem w komunikacji z nimi mają być samorządy. Innym aspektem miastotwórczej roli CPK ma być ściślejsze powiązanie ze sobą Warszawy i Łodzi.
Choć prace planistyczne nad airport city jeszcze się nie rozpoczęły, pełnomocnik ujawnia filozofię, mającą przyświecać urbanistom. W jego ocenie to, czego jak dotąd najbardziej brakowało w rozwoju miast, to identyfikacja potrzeb mieszkańców już na etapie planowania. – Teraz chcielibyśmy postąpić inaczej. Naszym celem jest maksymalnie szerokie zidentyfikowanie potrzeb. Wymaga ono uzgodnień ze wszystkimi jednostkami samorządu terytorialnego. Musimy zdiagnozować, czy w mieście będzie potrzebny szpital, czy klinika, komisariat, czy posterunek – podaje przykłady Wild. Jak dodaje, tego rodzaju informacje można otrzymać tylko od osób, które lokalnie realizują misję publiczną. Zebranie tych danych ma nastąpić jeszcze w tym roku.

– Wszystkie te decyzje podejmiemy dopiero po identyfikacji wszystkich potrzeb. Przesądzanie wielkości miasta byłoby jednak obarczone takim samym ryzykiem pomyłki, jak określanie docelowej wielkości portu lotniczego. To, co musimy zapewnić w obu przypadkach, to możliwość rozwoju – stworzenie rozsądnych ram, w których organizmy te będą mogły się rozwijać – kontynuuje pełnomocnik. Harmonijny rozwój miasta lotniskowego będzie więc zależał od rozwoju rynku lotniczego oraz od liczby mieszkańców i pracujących. – Nie rzucimy rozwoju infrastruktury na żywioł, bo to nigdy nie prowadzi do dobrych skutków – zapewnia Wild.

Punktem odniesienia co do airport city ma być z jednej strony naturalny rozwój infrastruktury wokół lotnisk tej wielkości. – Przykładów jest na świecie wiele, z ostatnich wskazałbym lotnisko w Oslo – mówi urzędnik. Drugim z punktów będzie widoczny na świecie trend, by inaczej, niż wcześniej, to lotniska były ośrodkami miastotwórczymi. – To kierunek, w którym także my chcielibyśmy pójść. Niski wskaźnik urbanizacji Polski jest naszą szansą. Możemy zaplanować airport city w sposób funkcjonalny, tak by było dobrym miejscem do pracy – deklaruje Wild.

Wpływ CPK na sieć polskich miast nie ograniczy się jednak do powstania samego ośrodka sąsiadującego z portem. – Program CPK i przyjęta w listopadzie przez rząd koncepcja zakłada trzy cele. Jednym z nich jest integracja Łodzi i Warszawy – podkreślił Wild, nawiązując do znanej od lat koncepcji duopolis. Jak dodał, naturalna wydaje się w tej sytuacji ścisła współpraca z samorządami obydwu miast. – Wraz z postępami inwestycji będzie ona coraz bardziej intensywna – zapowiedział. Pełnomocnik nie odpowiedział bezpośrednio na pytanie, czy powstanie CPK przesądzi o schyłku łódzkiego lotniska na Lublinku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wild: Mimo bliskiego zamknięcia Okęcie trzeba rozbudować

Infrastruktura i lotniska

Wild: Mimo bliskiego zamknięcia Okęcie trzeba rozbudować

Roman Czubiński 02 maja 2018

Wild: Tory do CPK zbuduje spółka celowa

Infrastruktura i lotniska

Wild: Tory do CPK zbuduje spółka celowa

Roman Czubiński 01 maja 2018

Wójt Baranowa: Przy CPK chcemy być traktowani po partnersku

Infrastruktura i lotniska

Wójt Baranowa: Przy CPK chcemy być traktowani po partnersku

Bartosz Józefiak 28 kwietnia 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5