Partner serwisu
Biznes i przemysł

W oczekiwaniu na MAX-y. Enter Air pożegnały kolejnego Boeinga 737-800

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
W oczekiwaniu na MAX-y. Enter Air pożegnały kolejnego Boeinga 737-800
fot. Enter Air
Czarterowe linie lotnicze Enter Air w poniedziałek 4 grudnia pożegnały ostatniego ze swoich Boeingów 737-800. Przewoźnik przygotowuje się do przyjęcia do swojej floty najnowszego i jednego z najnowocześniejszych obecnie samolotów wąskokadłubowych, Boeinga 737 MAX 8.

B737-800 SP-ENY to jeden z najbardziej zasłużonych samolotów floty Enter Air. Samolot przyleciał do Warszawy 16 marca 2011 roku z Irlandii. 25 marca, po przeglądzie technicznym, został przebazowany z Warszawy do Poznania, skąd następnego dnia poleciał w swój pierwszy rejs do Las Palmas.

Maszyna była pionierem pierwszych rejsów długodystansowych w barwach przewoźnika. Przeleciała 1 456 964 mil morskich i przewiozła ponad 935 263 pasażerów. Teraz samolot przeszedł na zasłużoną emeryturę – po pomyślnym locie, zaparkowany został na pustyni w Arizonie i wypisany z polskiego rejestru. SP-ENY zostanie zastąpiony innym samolotem, który dołączy do floty już w lutym 2018.

W oczekiwaniu na MAX-y

Największy prywatny polski przewoźnik kilka miesięcy temu pożegnał ostatnie samoloty B737-400. Teraz oczekuje na przyjęcie do swojej floty najnowszych Boeingów 737 MAX 8 – pierwsze dwa z nich powinny pojawić się pod koniec 2018 roku. Enter Air ma obecnie zamówionych 6 takich maszyn, uznawanych obecnie za jedna z najnowocześniejsze samoloty wąskokadłubowe.

– Będziemy testować, na ile samolot B737 MAX 8 będzie opłacalny w eksploatacji. Producent zawsze zachwala swoje produkty, ale my podchodzimy do wszystkich deklaracji ostrożnie. Chcemy się sami przekonać czy samolot rzeczywiście jest hitem. Jeśli będzie, zamówimy więcej egzemplarzy tego modelu – mówił w rozmowie z Rynkiem Lotniczym prezes Enter Air, Grzegorz Polaniecki.

Jak tłumaczył szef linii Enter Air, firma zdecydowała się na zamówienie nowszych egzemplarzy, ze świadomością, że zostaną one dostarczone liniom później. – Pierwsze samoloty, zamówione jeszcze wtedy 737-800, mieliśmy dostać w 2017 roku. W każdej chwili mogliśmy jednak zamienić je na MAX-y, i tak też zrobiliśmy. Opóźniliśmy dostawę celowo, po pierwsze dlatego, żeby nie narazić się na opóźnienia, które mogłyby się zdarzyć w środku sezonu, co mogłoby mieć dla nas duże konsekwencje – stwierdził Polaniecki.

Dodał, że bezpieczne dla linii lotniczej jest, aby na rynku pojawiło się już kilku operatorów 737 MAX, którzy będą mieli obsługę techniczną, a porty lotnicze miały przygotowaną obsługę naziemną samolotu. – Chcieliśmy dać rynkowi czas, aby mógł przygotować się na te samoloty. Bardzo ciężko i drogo jest być tym pierwszym, który wprowadza nową maszynę na rynek – przyznał szef Enter Air.

Popularny wąskokadłubowiec

Swojego pierwszego Boeinga 737 MAX 8 powitał ostatnio w swojej flocie także narodowy przewoźnik, PLL LOT. Samolot przyleciał do Warszawy 2 grudnia jako pierwszy z sześciu zamówionych przez LOT. Do końca tego roku ma zostać zbazowany jeszcze jeden B737 tego typu. Kolejne trzy MAX-y dołączą do floty w roku 2018, a ostatni – w 2019 roku.

Samoloty będą wykorzystywane do obsługi najpopularniejszych tras krótkiego i średniego zasięgu polskiego przewoźnika, w tym do Londynu, Madrytu i Tel Awiwu. MAX-y polecą też do m.in. Frankfurtu, Wiednia, Barcelony, Kijowa, Amsterdamu i Astany.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5