UPS złożył zamówienie na 14 Boeingów 747-8F i cztery nowe Boeingi 767. W przypadku koncernu zajmującego się przewozem przesyłek, dostawa kolejnych maszyn ma zaspokoić coraz większe zapotrzebowanie na usługi lotnicze. Popytem na Jumbo Jety nie może jednak pochwalić się producent. Linie zamawiają co prawda 747-8 przeznaczone do przewozu cargo, rezygnują jednak z podstawowej wersji modelu przeznaczonej do obsługi pasażerów.
– W Stanach Zjednoczonych obserwujemy rekordowe zapotrzebowanie na przesyłki lotnicze dostarczane w dniu następnym oraz z odroczoną datą dostawy. To już czwarty kwartał z rzędu, kiedy segment międzynarodowy UPS notuje dwucyfrowy wzrost liczby obsługiwanych przesyłek – powiedział David Abney, prezes i dyrektor generalny UPS. Wzrost zapotrzebowania na nasze usługi lotnicze zbiega się w czasie z obchodzoną przez nas właśnie 30. rocznicą powstania UPS Airlines.
Samoloty zostaną dostarczone w trybie przyspieszonym w ramach zamówienia z 2016 roku na 14 samolotów frachtowych Boeing 747-8. Dostawa wszystkich 32 maszyn zostanie zrealizowana do końca 2022 roku, co pozwoli zwiększyć ładowność o około 4100 ton. Globalna sieć lotnicza UPS obejmuje ponad 500 własnych i wynajmowanych samolotów. W 2017 roku UPS otrzymał trzy nowe Boeingi 747-8. Co ciekawe, jak do tej pory żaden z samolotów znajdujących się we flocie nie został wymieniony.
Model samolotu frachtowego 747-8 mieści 46 kontenerów — 34 na pokładzie głównym i 12 na dolnym. Każda maszyna ma ładowność ok. 140 ton, czyli ok. 30 tys. przesyłek, oraz zasięg ok. 7780 km. Boeing 767 ma ładowność ok. 60 ton; mieści 31 kontenerów — 24 na pokładzie głównym i 7 na dolnym. Jego zasięg to około 5560 km. Flota UPS liczy obecnie 59 maszyn Boeing 767.
747-8 F, wersja przeznaczona do przewozu cargo, cieszy się popularnością, między innymi dzięki możliwości załadunku przez dziób, co pozwala na umieszczenie na pokładzie większych elementów. W zeszłym roku Boeing
dostarczył 747-8 liniom Korean Air. Jest to prawdopodobnie ostatni wyprodukowany pasażerski egzemplarz popularnego na całym świecie samolotu. Wycofali się z niego też dwaj amerykańscy
przewoźnicy – Delta Air Lines i United Airlines.