Do floty tajlandzkiej linii lotniczej Thai Lion Air dołączy Boeing 737-9, drugi wariant maszyny 737 MAX. Samolot będzie wykorzystywany przy połączeniach z Tajlandii do Bangladeszu, Chin i Indii.
Dostawa maszyny nastąpi 10 miesięcy po odebraniu przez Malindo Air wersji 737-8, która, podobnie jak Thai Lion Air, jest przewoźnikiem należącym do grupy Lion Air.
Model 737 MAX 9 został zaprojektowany z myślą o przewożeniu 220 pasażerów i maksymalnym zasięgu 6570 kilometrów. Dzięki trzem dodatkowym rzędom siedzeń w porównaniu z 737 MAX 8, ten samolot zapewnia operatorom dodatkową pojemność przy jednoczesnym maksymalizowaniu zysków w połączeniach lotniczych.
16 lutego model otrzymał zmieniony certyfikat typu (ATC) wydany przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA), oficjalnie certyfikującą samolot do celów komercyjnych. Boeing wyprodukował już 10 tys. Boeingów 737. Jubileuszowy egzemplarz trafił do linii Southwest Airlines. Amerykański producent
świętuje rekord Guinnessa i planuje zwiększyć rytm produkcji modelu z obecnego poziomu 47 samolotów na miesiąc do 52.
– Max wygrywa w każdej kategorii, kosztach, wydajności spalania paliwa, zasięgu, komfortu pasażerów i wydajności – mówi Kevin McAllister, dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes. Powodów do zadowolenia mu nie brakuje. Jak informuje Boeing, do tej pory maszyny przewiozły 22 miliardy pasażerów na całym świecie. Przez ostatnie 12 miesięcy przewoźnik dostarczył łącznie 529 maszyn, w tym właśnie 74 MAX-ów. W lutym członek kierownictwa Boeinga stwierdził, że istnieje presja na zwiększenie tego rytmu produkcji.