Lion Air Group z siedzibą w Indonezji zamówiły 50 wąskokadłubowych Boeingów 737 MAX 10. Transakcja została wyceniona na około 6,24 mld dolarów według cen katalogowych i jest największym jak dotąd zamówieniem wariantu Boeing 737 MAX 10.
Boeing i Lion Air Group poinformowały o zakupie przez linię lotniczą 50 nowych samolotów Boeinga 737 MAX 10, które będą, według producenta, najbardziej oszczędnym i rentownym wąskokadłubowym samolotem w branży lotniczej. – Jesteśmy podekscytowani faktem, że Lion Air będzie operatorem najnowszej wersji modelu 737 MAX 10. Ten samolot zapewnia nowy poziom wydajności paliwowej i ekonomiki eksploatacji i doskonale pasuje do naszej floty nowoczesnych samolotów – mówi Edward Sirait, prezes zarządu, Lion Air Group. – Z dumą kontynuujemy naszą tradycję innowacji w Lion Air, ponieważ po raz kolejny wprowadzamy nową technologię samolotu – dodał.
Przewoźnik jako pierwszy na świecie wprowadził Boeinga 737 MAX 8, i jako pierwszy zamówił również B737 MAX 9. W zeszłym miesiącu grupa jako pierwsza otrzymała dostawę MAX-ów 9, wykorzystując zwiększoną pojemność samolotu do uruchomienia kilka tras międzynarodowych. – Jesteśmy zaszczyceni, że Lion Air Group, jeden z najbardziej innowacyjnych i szybko rozwijających się przewoźników, po raz kolejny zaufał rodzinie 737 – stwierdził Dinesh Keskar, starszy wiceprezes z Boeing Commercial Airplanes. – Dzięki 737 MAX 10, Lion Air będzie dysponował szeregiem wydajnych i niezawodnych opcji optymalizacji połączeń lotniczych, aby służyć swoim klientom i przynosić zyski – podsumował.
Boeingi MAX-y to rodzina samolotów, które oferują od 130 do 230 miejsc z możliwością przelotu do 3850 mil morskich (7130 km). Maszyny mają zainstalowane najnowsze międzynarodowe silniki CFM LEAP-1B, skrzydła Advanced Technology, wnętrze Boeing Sky Interior, duże wyświetlacze pokładowe i inne funkcje zapewniające „najwyższą wydajność, niezawodność i komfort pasażerów na rynku jednonawowych”. Model 737 MAX 10 to największy wariant w rodzinie. Na długości 43,8 m, samolot może pomieścić maksymalnie 230 pasażerów i oferuje liniom lotniczym najniższą cenę za miejsce w samolocie wąskokadłubowym.
W trakcie odbioru MAX-ów są także Polskie Linie Lotnicze LOT. Przewoźnik zamówił sześć egzemplarzy mniejszych samolotów
Boeing 737 MAX 8, z czego dwa z nich zostały już dostarczone w grudniu ubiegłego roku. Kolejne trzy przylecą do Warszawy jeszcze w tym roku, a ostatnia maszyna dołączy do floty LOT-u w 2019 roku.