Pierwszy rejsowy samolot LOT-u z Norymbergi wylądował w Warszawie, gdzie został przywitany salutem wodnym. Połączenia odbywają się przez cały tydzień, z czego od poniedziałku do piątku dwa razy dziennie. Za miesiąc polski przewoźnik zacznie latać do Hanoweru, dzięki czemu liczba połączeń LOT-u w Niemczech wzrośnie do ośmiu.
Embraer 175 o numerze rejestracyjnym SP-LID wylądował na Lotnisku Chopina dziś tuż przed południem. Lotniskowa straż pożarna przywitała pasażerów rejsu LO358 efektownym salutem wodnym, który zwyczajowo towarzyszy inauguracji wszystkich nowych połączeń w lotnictwie pasażerskim. Oprócz Norymbergi LOT oferuje bilety w Niemczech także do Berlina, Frankfurtu, Monachium, Dusseldorfu, Hamburga i Stuttgartu, a także do Hanoweru, dokąd rejs inauguracyjny jest zaplanowany na 4 czerwca, ale bilety są już w sprzedaży.
Na trasie Warszawa – Norymberga polski przewoźnik będzie wykorzystywał – w zależności od zainteresowania połączeniem – samoloty Embraer 170 i 175, które mają na pokładzie odpowiednio: 70 i 82 fotele. Czas podróży to ok. 1 godz. 40 minut. Rejsy między stolicą Polski a Norymbergą LOT oferuje od poniedziałku do piątku dwa razy dziennie. Samolot startuje z Warszawy o godz. 8:15 i 17:40, a z Norymbergi o 10:30 i 19:55. W weekendy, kiedy zapotrzebowanie na rejsy jest mniejsze, do dyspozycji pasażerów jest jeden rejs dziennie.
Norymberga centrum targowo-kongresowymOferta LOT-u skierowana jest zarówno do pasażerów biznesowych, dla których polski przewoźnik ma bardzo atrakcyjne taryfy w klasach biznes i premium, jak też podróżujących w celach turystycznych, którzy mają do dyspozycji fotele w klasie ekonomicznej. Norymberga to kolejny po Stuttgarcie, Göteborgu, Luksemburgu, Hanowerze i Billund ważny zachodnioeuropejski ośrodek biznesowy średniej wielkości, wśród których LOT upatruje możliwości rozwoju swojej siatki połączeń.
– Norymberga to istotne centrum targowo-kongresowe w Bawarii Północnej. To miasto jest też jednym z ważniejszych ośrodków biznesowych i naukowych w Niemczech. To tutaj swoje siedziby i oddziały mają wielkie koncerny jak Adidas, Siemens i Bosch. Mamy też zachętę dla melomanów: w zasięgu tego połączenia znajduje się Beyreuth, gdzie odbywa się znany Festiwal Wagnerowski – mówi Adrian Kubicki, dyrektor biura komunikacji LOT. – Jesteśmy coraz mocniejsi na rynku niemieckim. Naszym największym atutem jest bogata i stale rosnącą siatka połączeń oraz największy port przesiadkowy w Europie Środkowo-Wschodniej – dodaje.
Zaproponowany przez LOT rozkład pozwala zaoferować pasażerom najatrakcyjniejsze połączenia między Norymbergą a miastami Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), Azji Centralnej i Dalekiego Wschodu i Ameryki Północnej – np. z Wrocławiem, Krakowem, Kijowem, Charkowem, Wilnem, Sankt-Petersburgiem, Billund, Sztokholmem, Oslo, Astaną, Pekinem, Tokio, Seulem, Singapurem, Nowym Jorkiem, Toronto, Chicago i Los Angeles. Z drugiej strony, zapewnia pasażerom z regionu CEE i Azji podróż do Norymbergi z dogodną przesiadką w Warszawie (zwykle w czasie krótszym niż 2 godz.).
Coraz więcej LOT-u w NiemczechLOT konsekwentnie
buduje swoją pozycję w Niemczech. Łącznie na trasach z i do Niemiec polski przewoźnik przewiózł w I kw. br. prawie 200 tys. pasażerów. Przyrost ruchu pasażerskiego LOT-u między Polską a Niemcami wyniósł w tym czasie w ponad 150 proc. Przez rok liczba kierunków, na które przewoźnik sprzedaje bilety, wzrosła z czterech do ośmiu.
Uruchomienie połączenia między Warszawą a Norymbergą to element strategii rentownego wzrostu na lata 2016-2020, którą konsekwentnie wdraża polski przewoźnik. Zgodnie z jej założeniami LOT planuje stać się linią pierwszego wyboru nie tylko dla pasażerów podróżujących z Polski, ale również innych krajów w regionie.
LOT jest dziś jedną z najszybciej rozwijających się linii lotniczych w Europie. Od początku 2016 r. polski przewoźnik ogłosił uruchomienie 58 połączeń, wśród których znalazły się bezpośrednie rejsy z Warszawy do Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru (do tego miasta LOT zacznie latać od 15 maja), z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. Tylko w tym roku LOT ogłosił uruchomienie ośmiu nowych tras: z Warszawy do Billund, Hanoweru, Moskwy (Domodiedowo), Zaporoża, Skopje i Podgoricy, z Krakowa do Budapesztu i z Bydgoszczy do Kijowa (Żuliany).
W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, co oznacza wzrost o ponad jedną czwartą w ciągu roku. Do 2020 r. przewoźnik planuje przekroczyć barierę 10 mln pasażerów rocznie. Dzisiaj LOT zatrudnia prawie 3 tys. pracowników w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.
LOT posiada dziś w swojej flocie 54 samoloty. Najnowszym jest odebrany w ubiegłym tygodniu od Boeinga Dreamliner w wersji 787-9 z 294 fotelami na pokładzie, największy dotychczas w barwach LOT-u. W 2018 r. dołączy do niej 11 kolejnych maszyn wąsko- i szerokokadłubowych: pięć Embraerów 195, dwa Bombardiery Q400, jeden B787-9 Dreamliner i trzy B737 MAX 8. W roku 2019 flota powiększy się o kolejne cztery B787-9 oraz jeden B737 MAX 8.