Partner serwisu
Biznes i przemysł

Silniki B737 do kontroli. Powodem wypadek w Southwest Airlines

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Silniki B737 do kontroli. Powodem wypadek w Southwest Airlines
fot, Southwest Airlines/ Boeing
Po tragicznym wybuchu silnika w samolocie Southwest Airlines Boeing 737 linie lotnicze zapowiadają, iż zaczną sprawdzać silniki w swoich maszynach. W samolocie linii Southwest Airlines z 149 osobami na pokładzie doszło podczas lotu z Nowego Jorku-La Guardia do Dallas do eksplozji silnika, którego odłamki wybiły jedno z okien, powodując śmierć pasażerki.

Był to pierwszy od niemal dekady tragiczny w skutkach wypadek lotniczy w Stanach. Samolot lądował awaryjnie w Filadelfii. Silniki w tym samolocie zostały wyprodukowane przez CFM Int'l, spółkę j. v. General Electric i Safran. Francuskie biuro badania katastrof lotniczych BEA zapowiedziało wysłanie do Stanów swych ekspertów do udziału w postępowaniu wyjaśniającym prowadzonym przez amerykańskie biuro bezpieczeństwa transportu NTSB.

Zostało wszczęte śledztwo mające ustalić przyczyny awarii. Szef Komisji Robert Sumwalt poinformował, że wstępne oględziny wykazały brak jednej łopatki w silniku, która musiała się oderwać się. – To niezwykle rzadkie, traktujemy więc sprawę bardzo poważnie – dodał.

Korean Air i American Air zadeklarowały się, że do listopada przeprowadzą kontrole silników we wszystkich B737 znajdujących się w ich flocie.

Boeing wyprodukował już 10 tys. Boeingów 737. Jubileuszowy egzemplarz trafił właśnie do linii Southwest Airlines. Amerykański producent świętuje rekord Guinnessa i planuje zwiększyć rytm produkcji modelu z obecnego poziomu 47 samolotów na miesiąc do 52. Southwest Airlines jest długoletnim klientem 737, a prawie jeden na dziesięć 737 należy do floty tego amerykańskiego przewoźnika.

Przypomnijmy także, że na wniosek agencji lotniczych FAA i EASA linie lotnicze będą musiały dostarczyć dane o tym, jak często zgłaszają usterki w silnikach Trent 1000. Rolls Royce produkuje silniki z przeznaczeniem dla Boeingów 787.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Southwest poleci na dwóch trasach 20 razy dziennie! Trzy razy na dobę z Florydy na Kubę

Pasażer i linie lotnicze

Ponad 2500 anulacji lotów Southwest Airlines i spadek cen akcji

Pasażer i linie lotnicze

Drugi dzień z rzędu sporych anulacji lotów Southwest Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Problemy kadrowe w Southwest Airlines. Jesienią cięcia w rozkładzie lotów

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Southwest poleci na dwóch trasach 20 razy dziennie! Trzy razy na dobę z Florydy na Kubę

Pasażer i linie lotnicze

Ponad 2500 anulacji lotów Southwest Airlines i spadek cen akcji

Pasażer i linie lotnicze

Drugi dzień z rzędu sporych anulacji lotów Southwest Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Problemy kadrowe w Southwest Airlines. Jesienią cięcia w rozkładzie lotów

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5