Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Siemens pracuje nad cyfrową przyszłością lotniska w Monachium

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Siemens pracuje nad cyfrową przyszłością lotniska w Monachium
fot. My Name CC BY 3.0, Wikipedia
Firma Siemens i Port Lotniczy w Monachium nawiązały partnerstwo na rzecz cyfryzacji i współpracy nad cyfrową przyszłością lotniska. W nadchodzących latach partnerzy chcą korzystać z analityki danych, technologii Internetu rzeczy (IoT) i sztucznej inteligencji, aby poprawić m.in. efektywność energetyczną budynków lotniskowych i logistykę systemu obsługi bagażu.

Dzięki wykorzystaniu tych możliwości, czas, który pasażerowie spędzają w obiekcie, stanie się przyjemniejszy. Aby osiągnąć te cele, Siemens staje się partnerem rozwojowym LabCampus, głównego projektu cyfrowej przyszłości portu lotniczego. Koncern wykorzystuje MindSphere, otwarty, oparty na chmurze system operacyjny do obsługi Internetu rzeczy.

– Cyfryzacja oferuje ogromne możliwości optymalizacji operacji, zwłaszcza na lotniskach – mówi Roland Busch, członek zarządu i dyrektor ds. Technologii w firmie Siemens. – Właśnie dlatego my, jako światowy lider na rynku automatyki przemysłowej i cyfryzacji, współpracujemy z jedynym pięciogwiazdkowym lotniskiem w Europie – dodał, odnosząc się do statusu, jaki został nadany lotnisku w Monachium w 2017 roku przez Londyński konsultant ds. Badań lotniczych Skytrax.

Nowy LabCampus zaprezentowany w tym tygodniu to centrum innowacji Lotniska w Monachium. Nad nowymi technologiami będą tam pracowały firmy, start-upy, uniwersytety i instytuty badawcze. Siemens i lotnisko w Monachium będą opracowywać pionierskie rozwiązania w zakresie innowacji, takich jak mobilność i zarządzanie energią, a także bezpieczeństwo.

Działania rozwojowe Siemensa koncentrują się obecnie na pięciu dziedzinach innowacji. Będą to inteligentne wskazówki, dotyczące przepływów pasażerskich, płynne śledzenie bagażu i autobusów, które autonomicznie poruszają się po terenie portu lotniczego, jak również obsługę takich systemów, jak obsługa bagażu i technologia budowy. W tym celu Siemens wykorzystuje MindSphere jako platformę IoT. MindSphere może być używany do rozwijania i obsługi nowych aplikacji i usług cyfrowych. Takie podejście pozwala szybko gromadzić i oceniać ogromne ilości danych, generowanych na lotnisku.

Siemens utrzymuje ścisłe związki z lotniskiem w Monachium od około 20 lat. Przykładem może być Siemens Postal, Parcel & Airport Logistics (SPPAL), zainstalowany system obsługi bagażu dla Terminalu 2, który ma 45 km długości i sortuje do 17 800 sztuk bagażu na godzinę. W ubiegłym roku odnowiono umowę na eksploatację i utrzymanie całego systemu. Ponadto eksperci SPPAL pracują obecnie nad nowym rozwiązaniem, które umożliwia bezproblemowe śledzenie bagażu. W tym przypadku kamery noszone przez personel zajmujący się obsługą bagażu służą do automatycznego skanowania worków – zadanie, które do tej pory było wykonywane ręcznie w pracochłonnym procesie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Emilia Derewienko 07 stycznia 2021

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Justyna Urbaniak 15 marca 2020

Zobacz również:

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Emilia Derewienko 07 stycznia 2021

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Justyna Urbaniak 15 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5