Szwedzki koncern lotniczy SAS Group jest w trakcie końcowych negocjacji z Airbusem. Zamówienie – według informacji Reutersa – ma dotyczyć zakupu 40-50 samolotów A320neo. Sami zainteresowani nie precyzują, o jaką liczbę maszyn chodzi.
Nowe wąskokadłubowce Airbusa we flocie SAS zastąpią Boeingi 737-600, -700s i -800s. Strony nie ustaliły jeszcze harmonogramu dostaw. Pierwotnie Airbusy miały trafić do linii w formie leasingu od japońskiego inwestora JOLCO. Rzecznik SAS potwierdził, że była to jedna z trzech dróg dostarczenia maszyn, które koncern rozważał. – Nie potwierdzam, czy w tej chwili mówimy o liczbach; to była interpretacja [Reutersa]. Potwierdzamy tylko, że jesteśmy na etapie końcowych negocjacji – mówi portalowi atwonline.com przedstawiciel skandynawskiej linii.
Airbus 2017 rok
zakończył mocnym akcentem i dostarczył 718 maszyn. Na tę liczbę złożyło się właśnie 558 samolotów wąskokadłubowych z rodziny A320 (w tym 181 sztuk A320 neo). Europejski producent wzmocnił także
partnerstwo z chińskim koncernem China Aircraft Leasing Group (CALC) w kontekście „większej współpracy w zakresie innowacji technicznych, możliwości inżynieryjnych i rozwijania sieci dostawców”. W efekcie ostatniego spotkania produkcja zwiększy się do 6 samolotów. Pierwszy taki wąskokadłubowiec w kooperacji z Chińczykami zbudowano tu w maju 2009 roku, a sam zakład otwarto w 2008 roku.