Partner serwisu
Prawo i polityka

Ryanair wierzy w życie po Brexicie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ atwonline.com

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Ryanair wierzy w życie po Brexicie
fot. Ryanair
Skutki twardego Brexitu nie muszą być tak ciężkie, jak się wcześniej spodziewano. Co więcej, Ryanair liczy, że loty między Wielką Brytanią i krajami członkowskimi Unii nie zostaną zatrzymane wraz z marcem 2019 roku (czyli do czasu formalnego wyjścia Zjednoczonego Królestwa z UE).

Jeżeli do tego czasu nie uda się wypracować konsensusu, Wielka Brytania miałaby wynegocjować dwustronną umowę o ruchu lotniczym z każdym z dwudziestu siedmiu pozostałych członków organizacji. Przestrzegało przed tym kierownictwo Ryanaira, które apelowało, by umowa w sprawie przemysłu lotniczego między UE a Wielką Brytanią została zawarta jak najszybciej. Pośpiech jest konieczny ze względu na harmonogramy lotów na lato 2019 roku, które przewoźnicy muszą sfinalizować w pierwszej połowie tego roku.

Nad brytyjskim niebem wciąż będzie tłoczno

Jest jednak światełko w tunelu. Jak informuje atwonline.com, podczas konferencji w Londynie szef marketingu Ryanaira, Kenny Jacobs, poinformował, że w ostatnich tygodniach nastąpiły postępy w negocjacjach w sprawie Brexitu. Premier Theresa May zapowiedziała, że Wielka Brytania nadal będzie utrzymywała bliskie stosunki z Europejską Agencją Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). – Obie strony zdecydowanie zbliżają się do porozumienia przejściowego, które uda się do końca 2020 r. – czytamy.

Przedstawiciel irlandzkiej linii ostrzegł jednak, że należy dołożyć wszelkich starań, aby te same problemy nie pojawiły się, gdy Wielka Brytania i UE dobiegną końca planowanego okresu przejściowego pod koniec 2020 r. Mglista przyszłość dotyczy więc 2021 roku. Do tego czasu strony będą musiały wypracować umowy na wzór polityki Otwartego Nieba, czyli porozumienia, które sprawdziło się w przypadku USA i Europy. 

Ryanair na rzecz środowiska


Ryanair propaguje także działania na rzecz środowiska. Linie lotnicze wprowadziły dobrowolną opłatę środowiskową w wysokości 1 euro, którą pasażerowie mogli zapłacić, aby zrównoważyć emisję dwutlenku węgla. Przekaże uzyskane fundusze organizacjom charytatywnym w sektorze zmian klimatycznych. Przedstawiając politykę środowiskową firmy, Jacobs powiedział, że w tą strategię wpisuje się dodanie nowej maszyny do floty irlandzkiego przewoźnika. Ryanair będzie pierwszą linią, do której trafi model 737 MAX 200, oparty na udanej wersji 737 MAX 8. Odbiór samolotu przez linię planowany jest na wiosnę 2019 rok.

Samoloty 737 Max 200, nazywane przez Boeinga „Gamechanger”, będą nieco podobne do tych w wersji 737-800, które cieszą się dużym popytem wśród klientów. Dzięki nowym silnikom CFM oszczędność paliwa w MAX-ach 200 ma dochodzić do 13% względem poprzedniej, używanej przez Ryanair wersji samolotu. Maszyny mają także być cichsze. Co ważne dla przewoźnika – samolot pomieści 200 osób, czyli 11 miejsc więcej niż MAX-y 8. W sumie pozwoli to liniom uzyskać 5 proc. niższych kosztów operacyjnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Emilia Derewienko 08 grudnia 2020

EasyJet: Niepewność dotycząca Brexitu odbija się czkawką

Prawo i polityka

Tomasik: Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Emilia Derewienko 08 grudnia 2020

EasyJet: Niepewność dotycząca Brexitu odbija się czkawką

Prawo i polityka

Tomasik: Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5