W październiku ponad 0,7 mln użytkowników odwiedziło strony Rynku Kolejowego, Transportu Publicznego, Rynku Infrastruktury oraz Rynku Lotniczego. Łącznie w tym miesiącu portale odnotowały ponad 3,6 mln odsłon. Ogółem liczba użytkowników w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy tego roku przekroczyła 4,5 mln, zaś liczba odsłon 30 mln.
– Największym wydarzeniem i zarazem sukcesem ostatnich miesięcy było uruchomienie pod koniec wakacji nowego portalu poświęconego tematyce lotniczej. Rynek Lotniczy uzupełnia nasze portfolio produktów o kolejny rodzaj transportu. Podobnie jak w przypadku działających z powodzeniem od lat tytułów, stawiamy na jakość merytoryczną artykułów i bezpośrednie kontakty z branżą. Ten model sprawdza się od lat i przynosi dynamiczne wzrosty liczby użytkowników w każdym kolejnym kwartale – podkreśla Łukasz Malinowski, dyrektor zarządzający pionem mediów i redaktor naczelny Wydawnictw Zespołu Doradców Gospodarczych TOR (ZDG TOR).
Rekordowy październik zapowiada rekordowy rokNajchętniej odwiedzanym spośród wszystkich portali jest Rynek Kolejowy, który odnotował w okresie od stycznia do października wzrost o 10% względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Największą dynamiką wzrostów może pochwalić się Rynek Infrastruktury, który w tym roku urósł już o 45%. Na ścieżce szybkiego wzrostu pozostaje także Transport Publiczny, rosnący w tempie przekraczającym 20% rok do roku.
Bardzo udany start zaliczył Rynek Lotniczy, który po trzech pełnych miesiącach działalności przekroczył prognozowaną początkowo liczbę użytkowników. – To nasz najbardziej ambitny projekt wydawniczy. Mam nadzieję, że wkrótce powtórzy sukces, jakim było uruchomienie Transportu Publicznego, a wraz z końcem roku 2018 osiągnie 200 tys. użytkowników – mówi Jakub Klimkiewicz, wiceprezes zarządu ZDG TOR.
– Dzięki współpracy z naszym wydawnictwem można zbudować kampanie informacyjne o szerokim zasięgu, docierając do niemal całej branży transportowej. Najwyższe miejsca w rankingach europejskich wśród portali specjalistycznych potwierdzają kompleksowe oraz profesjonalne podejście do tworzenia treści i budowania rozpoznawalności naszych portali. Sukcesy związane z systematycznym poszerzaniem grona odbiorców naszych treści przyczyniły się do decyzji o złożeniu wniosku o przystąpienie do Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, którego członkiem mamy nadzieję zostać od stycznia 2018 r. – zauważa Ewelina Betiuk, dyrektor zarządzająca pionem wydawnictw i konferencji ZDG TOR.
Aktywne społecznościPublikowane na portalach teksty spotykają się z żywym zainteresowaniem Czytelników. Zarządzane przez zespół redakcyjny profile w mediach społecznościowych oraz systemy komentarzy na samych portalach stały się miejscem ważnych dyskusji branżowych. W listopadzie 2017 r. łączna liczba fanów portali na Facebooku przekroczyła 64 tys. osób, a zamieszczonych bezpośrednio na stronach komentarzy 52 tys. – to średnio ponad pięć komentarzy na tekst każdego z portali.
*szczegółowe informacje o danych statystycznych dostępne u wydawcy