Umowa obowiązująca obecnie między Portem Lotniczym Radom a SprintAirem wygasa w niedzielę, 29 listopada. Nowej jeszcze nie podpisano. Przewoźnik jest jedyną linią operującą z radomskiego lotniska/ Linia realizuje połączenia do Pragi, Lwowa i Gdańska.
SprintAir oferuję połączenia z radomskiego lotniska od kwietnia 2016 roku. Ostatnia umowa z przedstawicielami portu podpisana została w
czerwcu bieżącego roku i obowiązuje do 29 października. Loty zaplanowane na ten dzień są obecnie ostatnimi dostępnymi w elektronicznej rezerwacji biletów.
Rozmowy dotyczące nowej umowy wciąż trwają, ale zarówno przedstawiciele lotniska, jak też linii lotniczych, nie chcą zdradzać szczegółów. Tymczasem liczba pasażerów obsługiwanych w porcie wciąż maleje, a samemu lotnisku brakuje pomysłów, jak przyciągnąć do siebie nowych podróżnych.
W kluczowych dla swojego funkcjonowania miesiącach czerwiec – sierpień bieżącego roku (a więc miesiącach wakacyjnych, podczas których ruch na lotniskach rośnie), port obsłużył łącznie
3 124 pasażerów. To mniej niż przed rokiem, gdzie w ciągu trzech analogicznych miesięcy obsłużono łącznie 3 697 osób.
Przedstawiciele lotniska gorsze statystyki tłumaczą uboższą siatką połączeń. W ubiegłym roku w sezonie wakacyjnym z lotniska oferowane było aż pięć połączeń – do Gdańska, Wrocławia, Pragi, Berlina i Lwowa. W tegorocznej ofercie pozostały tylko trzy trasy – do Gdańska, Pragi i Lwowa.
W całym ubiegłym roku z Portu Lotniczego Radom skorzystało 9713 pasażerów. Prawdopodobieństwo, że w tym roku liczba ta będzie mniejsza – jest wysokie.
Wraz z malejącą liczbą pasażerów rosną koszty utrzymania portu. W ubiegłym roku lotnisko odnotowało
stratę w wysokości 23,9 mln zł. To znacznie więcej niż w 2015 roku, kiedy strata sięgnęła 17,7 mln zł. Przedstawiciele lotniska podkreślają, że strata mogłaby być mniejsza, ale radomskie lotnisko wymaga inwestycji, bez których nie da się tu uruchomić nowych połączeń. A to one są kluczowe dla wzrostów na lotnisku.
Radomskie lotnisko wymaga nakładów rzędu 200 mln zł w rozbudowę infrastruktury, w tym przede wszystkim – przedłużenie drogi startowej i budowę płyty postojowej.