Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Qatar Airways: Z 50 zamówionych Airbusów część będzie w wersji A321LR


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-05-10 10:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ aerotime.aero

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Qatar Airways: Z 50 zamówionych Airbusów część będzie w wersji A321LR
fot. Airbus
Prezes Qatar Airways, Akbar Al Baker w wywiadzie dla Aerotelegraph zapowiedział, że niektóre z 50 zamówionych przez linię Airbusów A321neo będą w wariancie LR.
W 2011 r. Qatar Airways złożyło zamówienie na 50 A320neos, natomiast pod koniec 2017 roku umowa ta została renegocjowana i zaktualizowana o 50 A321 neo. Entuzjazm katarskich linii dla rodziny A320neo nie gaśnie – we flocie znajdą się także samoloty w konfiguracji dalekiego zasięgu, A321LR. Ich dokładna liczba nie jest jeszcze znana, choć sam prezes przewoźnika zasugerował, że ta liczba będzie wahać się między 10 a 15 samolotów.

A321LR, który odbył swój dziewiczy lot 31 stycznia 2018 roku, jest wyposażony w trzy zbiorniki paliwa (czyli o jeden więcej niż A320neo) i dwa silniki General Electric-Safran LEAP. Zmodyfikowana wersja A321neo może pomieścić do 240 osób. Samolot ma zasięg 4000 mil morskich (7400 km) w konfiguracji dla 206 pasażerów. Zanim nowy nabytek Airbusa zostanie oddany do użytku komercyjnego musi mieć za sobą 100 godzin lotów próbnych, w tym przez Atlantyk. Tę część programu ma już za sobą – A321LR wykonał testowy lot transatlantycki z Paryża do Nowego Jorku w połowie lutego. Na drugi kwartał Airbus planuje uzyskać zaświadczenie od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA). 

Qatar Airways słynie z posiadania najmłodszych samolotów we flocie. W 2015 roku odebrał samolot Airbus A350-900, wkrótce natomiast przywita Airbusa A350-1000. Nowoczesne maszyny były jednym z powodów, dla których pasażerowie po raz czwarty uznali Qatar Airways za linię lotniczą roku.

Katarska linia nie należy do łatwych klientów. Prezes przewoźnika znad Zatoki Perskiej, Akbar al-Baker wielokrotnie krytykował poszczególne modele obu największych producentów, Airbusa i Boeinga. Szczególnie swego czasu był niezadowolony z modelu A350. Przewoźnik zrezygnował z odbioru 4 tego typu maszyn. Zamawiający jako powód tej decyzji podał spore opóźnienia w produkcji samolotów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lufthansa zamawia 16 dodatkowych samolotów

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zamawia 16 dodatkowych samolotów

Justyna Urbaniak 09 maja 2018

10. Dreamliner we flocie LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

10. Dreamliner we flocie LOT-u

inf. pras./ Redakcja 07 maja 2018

Uzbeckie linie lotnicze zamawiają kolejnego Dreamlinera

Biznes i przemysł

Uzbeckie linie lotnicze zamawiają kolejnego Dreamlinera

Emilia Derewienko 04 maja 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS