Partner serwisu
Biznes i przemysł

Qatar Airways: Z 50 zamówionych Airbusów część będzie w wersji A321LR

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ aerotime.aero

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Qatar Airways: Z 50 zamówionych Airbusów część będzie w wersji A321LR
fot. Airbus
Prezes Qatar Airways, Akbar Al Baker w wywiadzie dla Aerotelegraph zapowiedział, że niektóre z 50 zamówionych przez linię Airbusów A321neo będą w wariancie LR.

W 2011 r. Qatar Airways złożyło zamówienie na 50 A320neos, natomiast pod koniec 2017 roku umowa ta została renegocjowana i zaktualizowana o 50 A321 neo. Entuzjazm katarskich linii dla rodziny A320neo nie gaśnie – we flocie znajdą się także samoloty w konfiguracji dalekiego zasięgu, A321LR. Ich dokładna liczba nie jest jeszcze znana, choć sam prezes przewoźnika zasugerował, że ta liczba będzie wahać się między 10 a 15 samolotów.

A321LR, który odbył swój dziewiczy lot 31 stycznia 2018 roku, jest wyposażony w trzy zbiorniki paliwa (czyli o jeden więcej niż A320neo) i dwa silniki General Electric-Safran LEAP. Zmodyfikowana wersja A321neo może pomieścić do 240 osób. Samolot ma zasięg 4000 mil morskich (7400 km) w konfiguracji dla 206 pasażerów. Zanim nowy nabytek Airbusa zostanie oddany do użytku komercyjnego musi mieć za sobą 100 godzin lotów próbnych, w tym przez Atlantyk. Tę część programu ma już za sobą – A321LR wykonał testowy lot transatlantycki z Paryża do Nowego Jorku w połowie lutego. Na drugi kwartał Airbus planuje uzyskać zaświadczenie od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA). 

Qatar Airways słynie z posiadania najmłodszych samolotów we flocie. W 2015 roku odebrał samolot Airbus A350-900, wkrótce natomiast przywita Airbusa A350-1000. Nowoczesne maszyny były jednym z powodów, dla których pasażerowie po raz czwarty uznali Qatar Airways za linię lotniczą roku.

Katarska linia nie należy do łatwych klientów. Prezes przewoźnika znad Zatoki Perskiej, Akbar al-Baker wielokrotnie krytykował poszczególne modele obu największych producentów, Airbusa i Boeinga. Szczególnie swego czasu był niezadowolony z modelu A350. Przewoźnik zrezygnował z odbioru 4 tego typu maszyn. Zamawiający jako powód tej decyzji podał spore opóźnienia w produkcji samolotów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5