Partner serwisu
Prawo i polityka

Przewoźnicy przeciwni ubezpieczeniom od upadłości

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Rzeczpospolita

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Przewoźnicy przeciwni ubezpieczeniom od upadłości
fot. Pexels
Przewoźnicy krytykują pomysł wprowadzenia nowego funduszu na wypadek ich niewypłacalności. Argumentują przy tym, że bankructwa w branży nie są powszechne, a pasażerowie i tak mają zapewniony system pomocniczy – czytamy w Rzeczpospolitej.

Po rekordowej liczbie upadków linii lotniczych w 2017 r. (Alitalii, Monarch Airlines, Air Berlin czy Niki) Europejska Organizacja Związków Biur Podróży (ECTAA) wezwała Komisję Europejską do wprowadzenia skutecznego mechanizmu chroniącego pasażerów UE przed niewypłacalnością linii lotniczych. Organizacje zrzeszające przewoźników lotniczych zaprotestowały jednak przeciwko tej propozycji. ERA (Europejski Związek Przewoźników Regionalnych) jak i IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych) podkreśliły, że nowe zabezpieczenia nie są potrzebne. Jako argument podają, że klienci są i tak zabezpieczeni przed nagłym bankructwem. Apelują o umożliwienie liniom w stanie upadłości realizowania dalej połączeń. Taki zapis pozwoliłby skorzystać większej liczbie osób z wykupionych wcześniej lotów. Jak czytamy w źródle, ERA całkowicie popiera IATA.

– Branża lotnicza ma duże doświadczenie w organizacji powrotów dla pasażerów, którzy zostali pozostawieni sami sobie – mówi Montserrat Barriga, dyrektor generalny ERA, cytowany przez tygodnik. W opinii Barrigi liczba osób, które odczuły problemy związane z bankructwem linii jest zbyt mała w porównaniu do liczby wszystkich pasażerów lotniczych podróżujących w Europie. – Wprowadzenie dodatkowych zabezpieczeń obniży konkurencyjność linii lotniczych wobec innych firm transportowych – dodaje dyrektor generalna ERA.

W zeszłym roku mieliśmy do czynienia z kilkoma spektakularnymi upadkami linii lotniczych. W połowie sierpnia upadłość ogłosił drugi co do wielkości niemiecki przewoźnik lotniczy, Air Berlin, w październiku o bankructwie poinformował brytyjski Monarch. Od miesięcy obserwujemy również kryzys przewoźnika Półwyspu Apenińskiego, włoskiej Alitalii. Sprawa jest w toku, a do obecnych oferentów dołącza Wizz Air. O tym, dlaczego upadają linie lotnicze, więcej pisaliśmy tutaj.  
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5