Partner serwisu
Biznes i przemysł

Ogromny latawiec wprowadza nowe spojrzenie na energetykę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Ogromny latawiec wprowadza nowe spojrzenie na energetykę
fot. x-company/makani
Dotychczas lotnictwo raczej rzadko było wiązane z energetyką. Te dwie branże postanowiła pożenić firma Makani. Opracowała ona ogromny, ośmiowirnikowy latawiec, który dzięki wirowaniu w powietrzu produkuje energię elektryczną. Urządzenie działa na podobnej zasadzie do turbin wiatrowych, ale ma dodatkowe zalety.

Tradycyjne turbiny wiatrowe maja ograniczone możliwości. Ich wydajność zależy od tego, czy wiatr jest i z jaką prędkością wieje. Firma Makani postanowiła pomóc trochę naturze wychodząc jej naprzeciw.

Pomysł był prosty. Siła napierająca na wirnik turbin miała być zwiększona dzięki temu, że w grę będą wchodziły nie tylko uchy powietrza, ale także ruch urządzenia generującego prąd. Zwroty kierunków ruchów tych sił miały być przeciwne co zwiększało siłę wypadkową napierającą na łopaty wirników. W taki sposób powstał ogromny latawiec.

Maszyna nosi nazwę Energy Kite M600. Składa się ona z ośmiu wirników, które podczas lotu poruszone są przez wiatr. To z kolei napędza silnik z odpowiednim magnesem, który generuje energię elektryczną. Ta z kole i jest przesyłana na ziemię za pomocą 0,5-kilometrowej, elastycznej tyki, która jest zamocowana do „latawca”.

Produkt firmy Makani jest wykonany z włókna węglowego, co powoduje, że jest niezwykle lekki. Porusza się on autonomicznie, po pętlach o średnicy ok. 250 m. Według zapewnień producenta – maszyna jest w stanie produkować ok. 600 kW energii co pozwoli zasilić ok. 300 domów.

– Tor lotu latawca jest kontrolowana przez komputery pokładowe, na których działa niestandardowe oprogramowanie kontrolera lotu. Dane z GPS i innych czujników pomagają oprogramowaniu sterować latawcem – informuje Makani.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Biznes i przemysł

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Redakcja/inf. pras. 06 listopada 2019

Lotnisko przyszłości – do czego może służyć sztuczna inteligencja?

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Frankfurt wdraża technologię przewidywania godzin przylotu

Infrastruktura i lotniska

Boom ma kolejne fundusze na budowę następcy Concorde’a

Biznes i przemysł

Za 10 lat easyJet chce latać elektrycznymi samolotami

Pasażer i linie lotnicze

Za 10 lat easyJet chce latać elektrycznymi samolotami

Leonard Dolecki 30 września 2017

Zobacz również:

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Biznes i przemysł

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Redakcja/inf. pras. 06 listopada 2019

Lotnisko przyszłości – do czego może służyć sztuczna inteligencja?

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Frankfurt wdraża technologię przewidywania godzin przylotu

Infrastruktura i lotniska

Boom ma kolejne fundusze na budowę następcy Concorde’a

Biznes i przemysł

Za 10 lat easyJet chce latać elektrycznymi samolotami

Pasażer i linie lotnicze

Za 10 lat easyJet chce latać elektrycznymi samolotami

Leonard Dolecki 30 września 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5