Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Oferta Lufthansy na Alitalię „najbardziej obiecująca”


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-04-17 12:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ businesstimes.com.sg

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Oferta Lufthansy na Alitalię „najbardziej obiecująca”
fot. Alitalia
Mimo miesięcy starań ze strony wielu przewoźników, losy włoskich linii Alitalia wciąż nie są jeszcze przesądzone. Ostatnio swoje zainteresowanie udziałami włoskich linii zgłosiły Wizz Air, do gry wraca też Lufthansa. I to ona, zdaniem włoskiego rządu, jest kandydatem numer jeden do przejęcia.
Minister przemysłu Carlo Calenda w rozmowie z dziennikarzami stwierdził, że z trzech wstępnych ofert na włoską linię - Lufthansy, easyJeta i Wizz Aira oferta niemiecka „jest obiektywnie najbardziej obiecująca przede wszystkim pod względem szlaków i personelu”.

Proces poszukiwania oferentów trwa już od lata 2017 roku. Kiedy Alitalia ogłosiła bankructwo kontrolowane, do zarządu komisarycznego przewoźnika wpłynęły 32 deklaracje zainteresowania aktywami włoskiego przewoźnika. Wówczas do złożenia deklaracji przyznały się m.in. Ryanair i Lufthansa. Żadna z tych firm nie była chętna, by wykupić całe przedsiębiorstwo. – Zamierzam zasugerować rządowi podjęcie negocjacji z potencjalnymi nabywcami, poprawić później ich propozycje i szybko zakończyć rozmowy. Linia była dobrze zarządzana, ale nadal jest w kruchym stanie – stwierdził minister Calenda.

Na doraźne działania będzie trzeba poczekać. Sytuację dodatkowo komplikują wybory powszechne w marcu, które nie wyłoniły wyraźnego zwycięzcy, zdolnego samodzielnie utworzyć rząd. Ostateczny termin sprzedaży Alitalii zapowiadano na koniec kwietnia, włoskie władze wydadzą rozporządzenie, który pozwoli wydłużyć ten proces o kolejne pół roku. – Potrzebujemy sprawnych decyzji, jednomyślności i sprawnego aparatu państwowego, inaczej żaden z inwestorów nie będzie zainteresowany kupnem linii – powiedział Calenda w wywiadzie dla „La Republlica”.

Lufthansa znów pojawia się w kontekście kupna części Alitalii, choć swego czasu zdawała się podchodzić do sprawy z dystansem. Niemiecka linia stwiedziła bowiem, że z decyzją kupna części linii wstrzyma się do momentu restrukturyzacji Alitalii. Niemcy mieliby także korzystać z lotniska Rzym-Fiumicino jako dodatkowej bazy, oferując z niej połączenia przez Atlantyk do Ameryki Północnej i Południowej. Lotniska w Mediolanie zapewniałyby transport bez przesiadek i dostarczałyby podróżnych na dłuższe trasy. Zgodnie z ustaleniami niemiecka linia chce zachować ok. 100 samolotów z liczącej 123 maszyny floty Alitalii. Lufthansa nie jest zainteresowana usługami naziemnymi i przejmie jedynie odchudzoną wersję Alitalii.

Do gry o włoski przewoźnik w pewnym momencie dołączył też węgierski  Wizz Air. – Interesuje nas rynek włoski. Jeśli chodzi o Alitalię, przyglądamy się tylko interesującym nas częściom, krótkimi i średnimi dystansami, na pewno nie w przypadku lotów międzykontynentalnych – powiedział w wywiadzie dla gazety La Repubblica dyrektor generalny Jozsef Varadi. Sprawie sprzedaży Alitalii przyglądamy się tutaj.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wizz Air zainteresowany Alitalią, ale tylko na krótkich i średnich trasach

Biznes i przemysł

Wizz Air zainteresowany Alitalią, ale tylko na krótkich i średnich trasach

Magdalena Wosińska 24 stycznia 2018

Lufthansa: Przed przejęciem Alitalii niezbędna restrukturyzacja przewoźnika

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Przed przejęciem Alitalii niezbędna restrukturyzacja przewoźnika

Justyna Urbaniak 16 stycznia 2018

Air France nie będzie walczyć o Alitalię

Biznes i przemysł

Air France nie będzie walczyć o Alitalię

Magdalena Wosińska 15 stycznia 2018

 

 

 

 

 

 

współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS