Już drugi w tym roku przewoźnik czarterowy rozpocznie działalność w Niemczech. Po Azur Air wkróce pomiędzy Niemcami a kurortami nad Morzem Śródziemnym loty rozpocznie SundAir.
SundAir wyleasingował właśnie swoje pierwsze dwa Airbusy A320S i czeka na ostatnie dokumenty, które pozwolą mu rozpocząć działalność w Niemczech. Firma będzie miała siedzibę w nadmorskim Stralsund, a samoloty zbazuje w Berlinie lub Kassel Calden. Będzie obsługiwała ruch czarterowy w rejonie Morza Śródziemnego, Egiptu i Wysp Kanaryjskich. Prywatne linie powstały z inicjatywy touroperatora Schauinsland-Reisen, który jest właścicielem 50% jego akcji.
3 lipca lotem z Düsseldorfu do Palma de Mallorca rozpoczął działalności inny nowy niemiecki przewoźnik – Azur Air. Właścicielem spółki jest holenderski holding NW International. Także nastawiony jest na obsługę lotnisk basenu Morza Śródziemnego. Na początek rozpoczął operację dwoma szerokokadłubowymi Boeingami 767-300ER – czyli w wersji o powiększonym zasięgu, a w drodze ma być trzecia maszyna tego typu. Swoją bazę przewoźnik ma w Düsseldorfie i Berlinie Schönefeld.
Tymczasem rynkiem usług czarterowych coraz bardziej zainteresowany jest Ryanair, który zacznie swoją przygodę z tymi usługami od… Polski.
Ryanair Sun – bo tak nazywać będzie się przewoźnik – rozpocznie działalność prawdopodobnie jeszcze w 2017 roku. Będzie działał obok trzech dominujących graczy – Enter Air (32,9% rynku), Travel Service (28,3% rynku) oraz Small Planet Airlines (24,8% rynku).